Jihočeské virtuální tržiště se osvědčilo. Regionální potraviny nakupují školní jídelny i domovy seniorů

23. březen 2024 08:22

Jihočeské virtuální tržiště, které před rokem a půl spustil kraj, se osvědčilo. V současnosti přes platformu nabízí své výrobky téměř stovka regionálních producentů potravin. Zákazníky jsou školní jídelny a nově také domovy seniorů. Ve virtuálním obchodě nakoupí denně lokální potraviny v průměru za osmdesát tisíc korun.

„Zítra vaříme vepřové maso v mrkvi, takže si najdu položku vepřová plec. Zadáme množství a objednáme. Je to velice rychlé, pohodlné a přehledné. Máme jistotu, že nakupujeme nepředražené a kvalitní zboží z Jihočeského kraje,“ ukazuje vedoucí školní jídelny střední obchodní školy v Českých Budějovicích Jaroslav Šabatka.

Tato jídelna nakupuje měsíčně na jihočeském virtuálním tržišti potraviny za více než sto tisíc korun. Hlavně maso, mléčné výrobky, ryby a zeleninu. Vždycky tomu tak ale nebylo. „Na začátku byla určitě lehká nedůvěra. Měli jsme vybraných pouze pár dodavatelů a všechno jsme si ještě druhotně ověřovali. Nicméně postupem času se vychytaly veškeré chybičky a rozhodli jsme se vyzkoušet i zboží, které jsme dřív neznali,“ říká Jaroslav Šabatka.

Mezi prvními dodavateli na tržišti byl majitel pěstitelské pálenice a moštárny ve Lhenicích Karel Gregora. V současné době dodává ovocné šťávy a přesnídávky do pětačtyřiceti školních jídelen a jednoho domova seniorů. Také on si platformu pochvaluje. „Nemusíme každý týden obvolávat školní jídelny a složitě jim vysvětlovat, co nabízíme. Ušetří nám to práci a získali jsme určitě víc zákazníků,“ komentuje.

Čtěte také

V současnosti je na tržišti zaregistrováno přes 120 školních jídelen, což je jen pětina z celkového počtu na jihu Čech. Petra Martínková z Krajského úřadu Jihočeského kraje, která má tento virtuální obchod na starosti, to ale i přesto považuje za úspěch.

„Na tržišti určitě nenakupují malé školní jídelny. Jídelna, která má 25 strávníků, má malé objemy a vedoucí si potraviny nakoupí většinou sami. Potom se jedná o školy v okrajových částech kraje jako Dačice, Mladá Vožice. Dodavatelé zadávají dojezdovou vzdálenost, takže školy v okrajových částech prostě žádného dodavatele vidět nemusí,“ vysvětluje Petra Martínková.

Na jihočeském virtuálním tržišti se během roku a půl prodaly regionální potraviny za více než třináct milionů korun. Letos by se tržby měly ještě zvýšit. V únoru se totiž nově zaregistrovalo dvanáct domovů pro seniory.

Spustit audio

Související