Jak funguje geoblocking? Zboží z jiných zemí EU přes internet nakoupíte, na fotbal se ale nepodíváte
Geoblocking znamená blokování internetového obsahu podle země, ve které se nachází příjemce.
Věděli jste, že ačkoliv přes 75 % Evropanů používá internet, v e-shopech z jiných států nakupuje pouze 15 % z nich? Evropská komise podmínky geoblockingu v těchto dnech ve jménu liberalizace trhu změnila.
Už by se nemělo stát, že vám z ekonomických důvodů obchodníci nedovolí online nákup zboží pouze proto, že jste z jiné země Unie, než ve které tato firma podniká.
Neznamená to ale, že by se Evropská komise rozhodla odstranit veškeré regulace internetu podle místa připojení k němu. Liberalizace se totiž vztahuje pouze na internetový obsah určený přímo k prodeji, ne na obsah financovaný z reklamy nebo veřejných zdrojů.
Proto musíme zklamat všechny fotbalové fanoušky, kteří by se chtěli na dovolené u moře podívat na zápas, který vysílá jejich televize prostřednictvím online vysílání. Stále si zvládnou akorát přečíst větu „toto video není ve vaší zemi dostupné“.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Prezident nás v podstatě pochválil, míní o abolici státní zástupce, který kauzu vojáků poslal k soudu
-
Ukrajina sjednocuje Evropu a bude i do budoucna, věří nizozemský král před historickou cestou do Prahy
-
Jedna třída střední školy může mít 34 žáků, rozhodli v Praze. Ředitelé mohou nabídnout více volných míst
-
Dříve podnikal na pražském Žižkově, teď brání Donbas. ‚Musíme Ukrajinu ubránit,‘ říká dobrovolník