Deníky po stavu nouze

Stav nouze nám otevřel oči, vážíme si každého zákazníka, který přijde, říká majitel restaurace

10. červen 2020
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Posezení na zahrádce restaurace

Jak se daří po stavu nouze restauracím? Jiří Dostál, majitel středočeského podniku Sokolovna, na začátku vládních opatření proti šíření koronaviru poslal zaměstnance domů a s kuchařem nabízel jídlo do krabičky s sebou. Teď už má opět otevřeno – jak zahrádku, tak vnitřní prostory podniku. Od března do června pro Radiožurnál namlouval svůj deník.

Deník ve stavu nouze

„Na tuhle chvíli jsme nebyli připravení. Tato situace, která nás postihla, a to nejen restaurace, ale nás všechny, je sice špatná, ale musíme v první řadě dbát na zdraví. Zdraví naše, našich rodičů, prarodičů a všech okolo,“ hodnotil v březnu uzavření restaurací Jiří Dostál, který se v pohostinství pohybuje už 25 let. 

Čtěte také

Je majitelem restaurace Sokolovna v Červeném Újezdě nedaleko Unhoště. Majitel nabízí dlouhodobě pizzu s sebou, rozhodl se, že bude do krabiček vařit k odvozu i další jídlo. Servírky a další personál poslal domů a v restauraci zůstává s kuchařem. 

„Každý den vaříme něco, abychom uspokojili každého zákazníka. Nakupovat suroviny zas tak složité není. I když je pravda, že některé suroviny k sehnání nejsou. Byl jsem třeba překvapený, že není droždí, které potřebujeme na výrobu těsta na pizzu. A to v jednu chvíli nebylo k sehnání. Ani sušené, ani čerstvé.“

Dřív restaurace naservírovala denně 100 obědů, během stavu nouze jich prodala „s sebou“ asi 20.

Deník po ukončení stavu nouze

„První den otevření zahrádky nám počasí příliš nepřálo, celý den pršelo. Ale našli se první nedočkavci, kteří nás přišli navštívit. Otevření zahrádky je pro nás v tuto chvíli první krok k tomu vrátit se do normálního běžného provozu.“

Otevření zahrádek restaurací a hospod. Snímek z pražské Letné.

Jiří Dostál 11. května otevřel venkovní zahrádku restaurace. Připravil dezinfekci na ruce a hlídal metr a půl široké rozestupy mezi hosty. „Hygienická opatření lidé dodržují, hlavně co se týče odstupů. My pravidelně dezinfikujeme stoly, abychom co nejvíc zabránili případné nákaze.“

Další květnové dny už tolik nepršelo a restaurační zahrádka se zaplnila. „Naši zákazníci si hlavně vychutnávali jídla z talířů a ne z jednorázových plastových krabiček a pivo z půllitrů, ne z kelímků.“

Deník po zrušení nejtvrdších opatření 

„Na otevření restaurace jsme se těšili a byli jsme velice mile překvapeni velkým počtem zákazníků, kteří nás navštívili. Naše restaurace je dostatečně velká a je rozdělená na tři sekce: restauraci, zahrádku a salónek, tudíž jsme neměli problém s omezením a nařízenými rozestupy. Lidé zodpovědně nařízení dodržují,“ pochvaloval si koncem května majitel Jiří Dostál. 

Čtěte také

Hosty lákala i fotbalová utkání, na která nemohli jít osobně na stadion.„Velký zájem je nyní o fotbal vysílaný v televizi, jelikož se zápasy musí hrát bez diváků, tak alespoň touto formou mohou fanoušci fandit u piva a jídla.“

Jiří během stavu nouze mluvil o tom, že tržby z prodeje jídla s sebou nepokryjí ani třetinu nákladů. A jak situaci hodnotí v červnu?

„Je pravda, že nás omezený provoz stál nemalé finance. Ale na druhou stranu jsme se všichni zastavili a znova si uvědomili hodnotu osobního kontaktu. A vážnost situace nám všem otevřela oči vážit si každého zákazníka, který k nám přijde. Tak to alespoň vnímám já a doufám, že náš personál také.“

Spustit audio

Související