V Zátopkovi jsme byli maximálně pravdiví, přesto se dá na film koukat, říká režisér Ondříček
V čem je lákavé a zrádné točit životopisný film? „Tvůrce musí cítit, že to je jeho téma, že to je zajímavá osobnost a že to s ní vydrží dlouho,“ vysvětluje režisér David Ondříček. Podle něj se tvůrce musí držet pravdy, zároveň zajímavě a dramaticky vyprávět příběh. A právě o to se snažil ve filmu Zátopek, jehož scénář se během šesti let mnohokrát přepisoval. Jak vybíral do filmu herce Václava Neužila a Marthu Issovou? A jaký projekt připravuje do budoucna?
Související
-
Neužil: Bál jsem se svého Emila Daně Zátopkové ukázat. Byla citlivá na interpretace, doplňuje Issová
„Bál jsem se předvádění se nebo nějakého schvalování. Už jsem toho svého Emila v sobě nosil několik let a říkal jsem si, že počkám,“ popisuje Václav Neužil.
-
Žádná pravda nesmí stát v cestě dobré historce, zdůrazňuje scenárista Kolečko
„Důležitá je rešerše, a pak stvořit příběh,“ říká scenárista Petr Kolečko, podle kterého se skutečné události dramatickému tvaru vzpírají.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.