Úskalí zájezdů na poslední chvíli

31. květen 2002
Dobrá rada

Patříte mezi turisty, kteří si vybírají dovolenou dlouho dopředu, nebo se rozhodujete na poslední chvíli a využíváte raději zlevněných zájezdů, takzvaných "last minute"? Nač si dát pozor, pokud si zájezd "na poslední chvíli" chcete koupit? Právě o tom jsme mluvili s Pavlem Dosoudilem z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Už v této době se objevují inzeráty na tyto zájezdy. Jak si počínat, aby se zlevněná dovolená zákazníkovi neprodražila?

Dosoudil: Především "last minute" je pro cestovatele, kteří mohou během několika dní sbalit zavazadla a odjet. Je to opravdu na poslední chvíli, 10 až 14 dní před začátkem zájezdu. Počínání by mělo být obdobné, jako při koupi normálního zájezdu, protože je potřeba, aby se klient vyptal na všechny podrobnosti a všechny informace si obstaral.

S jakými problémy se může turista ještě setkat, třeba nezná dobře destinaci, hotel, prostředí?

Dosoudil: Problém spočívá především v tom, že se rozhodne odjet narychlo někam, kam neměl v plánu, to je riziko "last minute". Za lepší cenu se dostanete do místa, které jste původně neplánovali a je důležité sehnat co nejvíce podrobností o nabídce.

O kolik procent bývají zájezdy levnější?

Dosoudil: Jedná se o 20 až 30 procent, někdy i více.

Je možné na poslední chvíli, dostaneme-li se do nějakých problémů, zájezd reklamovat či požadovat slevu?

Dosoudil: Ano, služby takového zájezdu se dají reklamovat, vztahují se na něj normální reklamační podmínky a lhůty, jako na každý jiný.

autor: anr
Spustit audio

Více z pořadu