Splnit si sen létat? Dnes je to na znalosti náročnější a nepoměrně dražší, říká bývalý dopravní pilot Stanislav Vojtíšek
„Najdeme si nějakou profesi, která nás teď momentálně udrží, abychom letěli. Třeba na jeden motor, ale letěli,“ přirovnává současnou krizi ke své zkušenosti z létání pilot Stanislav Vojtíšek, který s koronavirovou krizí pověsil kapitánskou čepici na hřebík. Původní profesí novinář se pro létání rozhodl před 25 lety. Jak vzpomíná na své začátky? Jaká je podle něj budoucnost létání, profese s vysokými náklady? A co by mladým kadetům poradil? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Létání musí mít člověk od přírody, vydřít se to nedá, shodují se akrobatičtí piloti
Zakladatel chrudimské akrobatické čtyřka Jiří Tlustý a současný pilot Flying Bulls Aerobatics Team Miroslav Krejčí mluví o historii a současnosti akrobatického létání.
-
Od bratří Wrightů přes Jana Kašpara až k dnešním malým letadlům. Expedice do historie létání
Uplynulo 110 let od prvního řízeného letu na motorovém letadle u nás. Nejstarší práce o letadlech těžších než vzduch ale vypracovali teoretici z Čech už okolo roku 1880.
-
Podle vědců ovlivňují emise z létání kvalitu vzduchu mnohem víc, než se dosud předpokládalo
Větší objem létání přispívá ke zhoršování stavu klimatu a zároveň výrazně zhoršuje kvalitu vzduchu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.