Robert Plaga: Za všech myslitelných okolností by už výuka pro prvňáky a druháky měla být zachována

18. listopad 2020

Jako první se do školních lavic vrátili žáci prvních a druhých tříd a také speciálních škol. „Z debat s ministrem zdravotnictví vyplývá, že za všech myslitelných okolností – i při zhoršení epidemické situace – by výuka pro tyto děti už měla zůstat zachována,“ ujišťuje ve Speciálu Plusu šéf rezortu školství Robert Plaga (za ANO).

Nezodpovězená stále zůstává otázka, kdy se k prvňákům a druhákům připojí starší spolužáci. Rozhodnutí by podle Plagy mělo padnout ve čtvrtek. „Hlavní slovo má v tomto ohledu ministerstvo zdravotnictví," připomíná.

Čtěte také

Dodává, že sám ale nehodlá tlačit na to, aby další vlna návratu školáků připadla hned na následující pondělí.

„Chci, aby školy měly čas se připravit. Je to další z organizačně náročných kroků a v oblasti školství je důležité, aby jak rodiče, tak žáci a především školy měli dostatek informací a času se nachystat,“ vysvětluje s tím, že do konce měsíce se také rozhodne o podobě letošních přijímacích nebo závěrečných zkoušek.

Plaga připojuje apel na rodiče dětí, které od čtvrtka přechází na prezenční výuku, aby své potomky do škol neposílali, pokud zpozorují jakékoli možné příznaky nákazy. „A v případě speciálních škol, kde se z různých důvodů roušky vždycky nosit nemohou a kontakty jsou tam těsnější, to platí dvojnásob.“

Problematické vzdělávací programy

Programový ředitel EDUin Miroslav Hřebecký má za to, že koronavirus by měl být ve školství vnímán jako podnět ke změně. Kritizuje například jednotné přijímací zkoušky, které fungují od roku 2016, ale i známkování nebo přehlcené studijní plány.

Čtěte také

„Už na jaře jsme čekali, že když rodiče na vlastní oči uvidí co všechno se děti musí učit, dojde k určité revoluci. Paradoxně k ní ale nakonec došlo spíš u učitelů, kteří poznali, že rámcový vzdělávací program je méně přehlcený než vlastní vzdělávací programy a lze tedy ubírat přímo na školách,“ dodává.

Hosty byli:
Robert Plaga, za hnutí ANO, ministr školství
Miroslav Hřebecký, programový ředitel EDUin
Simona Hoskovcová, dětská psycholožka

Jak naučit malé děti znovu chodit do školy? I to se dozvíte v audiozáznamu Speciálu Šárky Fenykové.

Spustit audio

Související