Robert Plaga: Nechci teď hned nějaké bezhlavé dohánění zanedbaného učiva
Podle ministra školství Roberta Plagy (za ANO) by se školy neměly snažit bezhlavě dohánět látku, kterou kvůli covidu nestačily probrat a kdy se ještě zvýraznily rozdíly mezi žáky během online výuky. Ministr tak kantory nabádá, aby žáky nestresovali hned na začátku školního roku.
Při návratu do školy, do prezenční výuky je důležitý nějaký adaptační proces. Není to o tom, že okamžitě musí začít dohánět látku, dovolím si říci, bezhlavě. A proto jsme také školám adresovali metodické doporučení, jakým způsobem redukovat obsah, protože covid ukázal, že ve školách se učí i věci, které by nemusely. (…) Jde o to vrátit děti do procesu, vrátit je k návykům, a ne o nějaké bezhlavé dohánění látky a testování v prvních týdnech po návratu do škol.
Robert Plaga ve vysílání Radiožurnálu
Ptáme se
Jak metodické doporučení ministerstva školství vlastně vypadá a co doporučuje? Nevrátí se to nakonec dětem jako bumerang?
Čtěte také
Když se teď bude v osnovách škrtat a redukovat obsah učiva, ale potom u zkoušek budou konfrontováni s požadavky na znalosti jako před koronakrizí? Není to začarovaný kruh?
Na začátku školního roku musí ministr školství tradičně dávat hodně rozhovorů, letos je to ještě zdůrazněno nejistotou kvůli koronavirové krizi. Daří se mu se zvýšenými nároky na komunikaci vyrovnávat, nebo ne?
Výrok týdne s Lucií Vopálenskou najdete v audiozáznamu. Hosty byli předsedkyně Učitelské platformy Petra Mazancová a komentátor Českého rozhlasu Petr Hartman.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Přijměte pozvání na úsměvný doušek moudré člověčiny.
František Novotný, moderátor


Setkání s Karlem Čapkem
Literární fikce, pokus přiblížit literární nadsázkou spisovatele, filozofa, ale hlavně člověka Karla Čapka trochu jinou formou.