Pololetní vysvědčení. Jak české školství proměnily dva roky pandemie?
Ředitelka školy Miroslava Jirečková: Z učitelů se stali mistři improvizace a interakce
Školy se musí v době koronaviru vyrovnávat s neustálými změnami. Učitelé základní školy U Školek v Litomyšli prošli intenzivním kurzem a naučili se i online výuku udělat co nejzajímavější a interaktivní. Ředitelka Miroslava Jirečková se navíc všechny snaží rozptýlit tematickými dny: „Dřív jsme dělávali celoškolní akce, ale ty odpadly. A tak jsme hledali cestu, jak se trošku rozveselit,“ vysvětluje. Soutěží třeba o nejbarevnějšího žáka, učitele a třídu.
Související
-
S nejslabšími žáky pracují české školy hůř než Polsko nebo Estonsko, upozorňuje metodička doučování
Michaela Kučerová se věnuje doučování dětí především v sociálně vyloučených lokalitách. „Všechny děti chtějí spolupracovat, ale pro některé je to náročné,“ všímá si.
-
Kvůli pandemii si děti uvědomily, co je škola za poklad, říká ředitelka roku Gottfriedová
„Byli jsme dlouho zvyklí na to, že naším posláním vybavit děti informacemi a vědomostmi. Ale ukazuje se, že tohle nestačí.“ říká ředidelka roku Gottfriedová.
-
Následky distanční výuky? Není to tragédie, ale téměř 60 procent škol zaostává, ukázala studie
Distanční výuka během pandemie se podepsala na gramotnosti žáků. „Není to tak tragické, aby se mluvilo o ztracené generaci, ale musí se to dohnat,“ říká sociolog Prokop.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor


Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.