Inspirativní učitelé

„Učitel by měl být průvodce,“ říká vítězka Global Teacher Prize. Děti neznámkuje ani s nimi nepíše písemky

Největší audioportál na českém internetu

Děti ve třídě (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

„Učitel by měl být průvodce,“ říká vítězka Global Teacher Prize. Děti neznámkuje ani s nimi nepíše písemky (5. díl z 5)

Předchozí díl
Následující díl

Přistupuje ke svým žákům individuálně, snaží se u nich co nejvíc podpořit zájem o učení a vede je k tomu, aby respektovali názory ostatních. I díky tomu se učitelka Barbora Heřmanová letos stala vítězkou české varianty odborné ceny Global Teacher Prize. „Myslím si, že učitel by měl být průvodce. To znamená, že by měl nastiňovat, co se budeme učit. Měl by modelovat, ukazovat jak na to, ale hlavně by měl klást otázky, které děti vedou k tomu hlubšímu přemýšlení,“ vysvětluje.

autoři: Lucie Korcová , prh

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.