Klasickou hudbu musíte umět poslouchat, říká šestnáctiletý klavírní virtuos Čmejla
Hraní na klavír je univerzální jazyk, kterému může rozumět a poslouchat téměř každý, říká 16letý virtuos Jan Čmejla. Jeho kariéra začala už v pěti letech. Tehdy dostal elektrické piano, na které začal hrát na dvou prstech. Později začal docházet do umělecké školy, a už ve dvanácti letech hrál před čínským klavíristou Lang Langem, který je ikonou klavírního světa. Zažil mnoho koncertních síní včetně USA, ale jak sám říká, nejvíce nervózní je před svou paní profesorkou.
Související
-
Spíš texty vyprávím, za pěvce jsem se nikdy nepovažoval, vysvětluje Mišík
Zpěvák Vladimír Mišík chystá novou desku. Vystupování před publikem k životu prý stále potřebuje. Kde hledá inspiraci k tvorbě písní a texty, které zhudebňuje?
-
Dagmar Pecková o festivalu Zlatá Pecka: Musíte si kolem sebe vytvořit partu dobrých lidí
Dagmar Pecková v září zahajuje 39. sezonu. V rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou zavzpomínala na koncerty ve světových operních domech.
-
Od renesance k popu. Repertoár pro Panovu flétnu je bohatý, uvádí muzikant Tomeček
Zaposlouchali jste se někdy do melodie Panovy flétny? Pokud ne, tak si poslechněte rozhovor s Petrem Tomečkem, který na tento nástroj umí hrát například filmové melodie.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová