Jednotná barva vozů a povinná znalost ulic. Budou platit přísnější požadavky pro taxikáře

15. červenec 2017
Zprávy z

Zpřísnit postihy za provozování nelegální taxislužby - to je cíl vládní novely zákona o silniční dopravě, kterou schválili poslanci. Teď ji ještě musí projednat Senát a podepsat prezident. Norma také posiluje pravomoci měst a obcí. Měly by dostat ze zákona možnost určit například jednotnou barvu karoserie vozů taxislužby nebo žádat po řidičích povinné zkoušky z místopisu.

S tím nesouhlasí opoziční ODS. Podle poslance Ivana Adamce je naopak třeba trh taxislužeb co nejvíc deregulovat.

„Obecně mně vadí všechny ty zbytečné a nadbytečné regulace, které v současné době nejsou potřeba. Připadá mi to už příliš. Proč barvu vozu? Nebo dokonce typ vozidla. To opravdu zavání korupčním jednáním. A místopis? Proboha, dneska má každý navigaci v chytrém telefonu, tabletu. Já si myslím, že v současné době tudy cesta nevede,“ vyjádřil své obavy Adamec.

Ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok s rozšířením pravomocí souhlasí. „Myslím, že samosprávy vědí, co mají chtít od svých taxikářů. A mají tu možnost si to regulovat rozdílným způsobem. Požadavky nejsou na jedné i na druhé straně stejné, to znamená, že to co se chce v Praze, Brně, nemusí chtít třeba Valašské Meziříčí nebo Vsetín,“ řekl Ťok.

Novela počítá i s tím, že o způsobilost šoféra taxislužby bude moct řidič přijít hned po prvním závažném přestupku, jako je třeba předražení jízdného. Teď může řidič přijít o oprávnění až po opakovaném přestupku.

Neprošel naopak návrh, aby u vozidel, která nemají taxametr, mohl místo dosavadní papírové smlouvy sloužit jako alternativní doklad záznam v mobilní aplikaci.

autor: jac
Spustit audio