Inspirativní učitelé

Jak nadchnout žáky pro vědu? „Pomáhají aktuální trendy i experimenty, které někdy nevyjdou,“ radí oceňovaný učitel

I díky detektivním příběhům můžou žáci líp pochopit chemické procesy a nadchnout se pro vědu. Při své výuce s nimi pracuje učitel chemie Petr Curko ze základní školy Blatenská v Horažďovicích. Ve finále české varianty odborné ceny Global Teacher Prize obsadil druhé místo. „Snažím se učit v souvislostech: spojovat témata s aktuálními trendy. Jména jako Elon Musk nebo Greta mezi žáky rezonují,“ vysvětluje učitel, který hledá inspiraci mimo jiné ve facebookových skupinách.

autoři: Lucie Korcová ,
Spustit audio

Související

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová