Inspirativní učitelé
Jak nadchnout žáky pro vědu? „Pomáhají aktuální trendy i experimenty, které někdy nevyjdou,“ radí oceňovaný učitel
I díky detektivním příběhům můžou žáci líp pochopit chemické procesy a nadchnout se pro vědu. Při své výuce s nimi pracuje učitel chemie Petr Curko ze základní školy Blatenská v Horažďovicích. Ve finále české varianty odborné ceny Global Teacher Prize obsadil druhé místo. „Snažím se učit v souvislostech: spojovat témata s aktuálními trendy. Jména jako Elon Musk nebo Greta mezi žáky rezonují,“ vysvětluje učitel, který hledá inspiraci mimo jiné ve facebookových skupinách.
Související
-
Vojtěch k začátku školy: Roušky ve společných prostorách, testovat se bude antigenními i PCR testy
Za 16 dní skončí prázdniny a děti se vrátí do škol. Jakými protiepidemickými pravidly se budou řídit? Ředitelé škol by měli upravená pravidla dostat už tento týden.
-
Školství na rozcestí
Distanční výuka – před rokem zcela nový termín, dnes všednodenní realita. Jak převrátila naruby české školství? Poslechněte si nový seriál Radiožurnálu každý den od 8:50.
-
Česko se učí online. Co by si školství mělo z nových zkušeností odnést?
Už příští týden půjdou středoškoláci k maturitám. Jak moc jejich přípravu ovlivnila vzdálená výuka? A jak by se měly školy poučit z nuceného přechodu do online světa?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...
Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Lidský faktor
Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová