Bál jsem se, aby to nebylo blbý, říká Miroslav Krobot o představení Honey. Dejvické divadlo se v něm spojilo s Cirkem La Putyka

5. říjen 2018

Je to téměř rok, kdy se v prostorách pražských Jatek78 odehrálo nezapomenutelné představení. Jmenuje se Honey, zahráli si v něm herci z Dejvického divadla i Cirku La Putyka a s některými z nich si Lucie Výborná právě v prostoru holešovické scény v pátek večer popovídala.

Honey zavede osudová láska do egyptského vězení. Příběh spojil La Putyku s Dejvickým divadlem

Honey

Premiéru nového divadelního počinu režiséra Miroslava Krobota Honey uvede scéna Jatka 78 v neděli. Český rozhlas průběžně nátáčel časosběrný seriál o přípravě inscenace, první díl vznikl již v letošním dubnu. Posluchači se tak mohou stát přímými svědky procesu vzniku představení, o jehož výsledné podobě ani sami tvůrci neměli úplně jasno. U zrodu projektu před několika lety byl nápad postavit vedle sebe na jeviště dva špičkové soubory z odlišným hereckým vybavením.

Umí viset na šálách v šestimetrové výšce, hrát na violoncello, zpívat i hrát v běžné činohře. „Přijít do divadla jen hodinu předem? To je obrovský luxus,“ usmívá se v rozhovoru s Lucií Výbornou Anna Schmidtmajerová, která si prý na scéně nejraději vše připravuje sama.

„Na závěsné akrobacii důvěřuju sama sobě. Musím vědět, že jsem se sama umotala, že se spustím dolů a skončím třeba metr nad zemí,“ popisuje talentovaná mladá žena.

V představení Honey tak musela překonat hranici vlastního strachu – k zemi se v něm totiž nespouští vlastní vůlí, ale prostřednictvím speciálního motoru. „Musela jsem mu začít důvěřovat. Jednou jsem si před představením dělala zkoušku a ocelové lano vypadlo mimo špulku. Propadla jsem se asi o tři metry, naštěstí se to ale zaseklo. Nestačila jsem ani zařvat,“ vzpomíná.

Z inscenace Honey

V novém cirkuse prý nejde o nic výjimečného. Protože tam, kde mají klasičtí herci obyčejné přebrebty, tam novodobí cirkusáci obvykle skončí rozpláclí na zemi. „Z čísla se ale neodchází, a když se něco nepovede, musíte to zkusit znovu,“ popisuje umělkyně.

Museli jsme najít kompromis

Představení Honey není jen tak ledasjaký zážitek. Propojuje v sobě prvky nového cirkusu v podání umělců z Cirku La Putyka s autentickým, komorním herectvím Dejvického divadla. Neopomenutelnou roli v tom všem přitom sehrál jediný muž: režisér Miroslav Krobot. Právě ten představení Honey (velmi úspěšně) zrežíroval.

Představení Honey popisuje příběh mladé prostituky, kterou její chorobný vztah s vlastním pasákem přivede až do egyptského nevěstince. Premiéra se konala v listopadu 2017, nyní se hra na Jatka78 vrací. 

„My v Dejvicích moc neumíme salta a kotrmelce. Naopak v Cirku La Putyka nejsou herci, kteří by byli zvyklí vyjdřovat se slovem. Museli jsme proto najít kompromis. Bál jsem se, aby to nebylo blbý. Důležité pro mě ale bylo, aby si oba soubory rozuměly, právě to byla záruka toho, že představení bude fungovat,“ shrnuje režisér.

Čtěte takéAkrobacie a činohra. Inscenace Honey spojuje Dejvické divadlo s La Putykou

Jak říká další z hostů Lucie Výborné, herec Vladimír Polívka, Miroslav Krobot dokáže něco, co ostatní režiséři neumí. Režíruje prý totiž očima. „Po pěti letech jsem se dozvěděl, že herci vědí, že když si hraju s klíči, tak jsem naštvaný. Objevuje se to třeba i v seriálu Zkáza Dejvického divadla, který právě natáčíme,“ popisuje Miroslav Krobot. 

Zajímá vás, jak vypadá propojení klasického herectví s novým cirkusem? Poslechněte si záznam celého večera, který Lucie Výborná strávila na Jatkách78. Kromě Miroslava Krobota a Anny Schmidtmajerová během něj vyzpovídala i Vladimíra Polívku, Vojtu Dyka, Lenku Krobotovou nebo principála Rosťu Nováka. A na řadu přišly i pandy.