T-Mobile se hodiny potýkal s rozsáhlým výpadkem sítě, telefony je třeba restartovat

17. září 2013

Někteří zákazníci T-Mobilu měli několik hodin problémy s fungováním svých mobilních telefonů. Výpadek sítě řešil operátor už od pondělního večera, masivní výpadky začaly po 21. hodině. Technikům se dlouho nedařilo zprovoznit všechna čísla, lidé napříč republikou tak nemohli volat ani se jim nedalo dovolat. Podle T-Mobilu už je problém odstraněn, zákazníkům doporučuje telefon vypnout a po chvíli zase zapnout.

Výpadek se netýkal všech zákazníků, ale pouze konkrétních číselných řad. Postiženým zákazníkům nefungovaly telefonní hovory, textové zprávy ani datové přenosy.

„Problémy už se v naší síti podařilo vyřešit, takže všechny systémy fungují bezvadně. Ale někteří zákazníci mohou závadu ještě pocítit. Jsou to majitelé chytrých telefonů, které si velmi houževnatě zapamatovaly staré, chybné nastavení z noci a teď se pod tímto chybným nastavením snaží přihlásit,“ vysvětluje mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Zákazníkům doporučuje restartovat mobilní telefony, v některých případech může být potřeba i vícenásobné vypnutí a zapnutí. Pak už by se měl přístroj k síti přihlásit správně.

Společnost už také odhalila příčinu výpadku. „Je to softwarová závada na jednom z autentifikačních serverů, které zajišťují korektní přihlašování daných SIM karet přihlášených k tomuto serveru v síti. Tam byla nějaká chybka, kterou technici odstranili už po půlnoci, a teď už je to všechno v pořádku,“ tvrdí mluvčí.

Někteří zákazníci si stěžovali, že jim během výpadku nefungovalo ani volání na tísňovou linku 112. Podle T-Mobilu to však není možné, protože tísňové volání funguje dokonce i z telefonu bez vložené SIM karty.

O kompenzaci pro zákazníky postižené několikahodinovým výpadkem T-Mobile stále rozhoduje. Případy však chce posuzovat individuálně, a pokud lidé či firmy prokážou vzniklou škodu, bude společnost podle Martiny Kemrové hledat vhodné řešení.

Právníci klientům operátora doporučují výpadek služeb reklamovat. Měli by se na něj obrátit s příští fakturou a reklamovat služby za období, kdy nebyly k dispozici.

„Ve většině případů to ale bude odškodnění v řádech desítek korun,“ upozorňuje právník Miloš Borovička. Odškodnění jako takového se ale zákazníci těžko dočkají, služby operátorů totiž zákon negarantuje.

autoři: kvm , nib , Mirko Kašpar , sib
Spustit audio