Skončila rekonstrukce tratě Ohrada – Palmovka. Od víkendu opět jezdí tramvaje mezi Žižkovem a Libní
Po 14 měsících oprav vyjela o víkendu opět tramvaj na trať mezi Ohradou a Palmovkou. Skončila tak výluka, která dlouho komplikovala cestování mezi Žižkovem a Libní. Trať prošla opravou za stovky milionů korun.
„Linkové vedení se vrací v tom trvalém stavu do situace, která tady panovala před rekonstrukcí,“ sděluje technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský.
Náročná rekonstrukce vyšla na necelých 240 milionů korun. Zásadní opravu potřeboval zejména 455 metrů dlouhý most.
„Protože se jedná o most předpínaný, ta estakáda, tak nakonec musel proběhnout proces, že byly sneseny všechny ty vrstvy. Zůstal tam jen základní most, což je klika, že byl v pořádku a nebylo nutno ho například zbourat, jako se běžně děje na našich dálničních stavbách. Následně na něm znovu byla vytvořena celá struktura tramvajové trati,“ popisuje Šurovský.
Před rekonstrukcí musely tramvaje v místech dilatačních spár zpomalovat až na deset kilometrů za hodinu, teď úsekem projedou šedesátikilometrovou rychlostí. Linky č. 1, 6, 10, 11, 13, 14 a 95 se tak vrací do své původní trasy.
Proč dojde dočasně k záměně linky č. 19 a 7? Poslechněte si celou reportáž.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hádka Jana Masaryka před smrtí se třemi muži? Stopa je i v českém archivu, pochází z letáku odboje
-
Denacifikace je v Německu citlivé téma. Ukrajinský konflikt ale způsobil obrovský posun, popisuje Bříza
-
Na hlavním nádraží v Hamburku je po útoku nožem 17 zraněných. Policie podezřelou zadržela
-
Špitálníková: Nevím, jestli Severokorejci v mé knize říkají na sto procent pravdu. A je mi to jedno