Škoda odhalila novou podobu vozu Fabia. Bude nižší, širší a úspornější

Nová Škoda Fabia
Nová Škoda Fabia
Automobilka Škoda Auto zveřejnila první fotografie třetí generace svého modelu Fabia. Bude mít větší zavazadlový prostor a dostane nové úspornější motory. Podle designérů bude její tvar výraznější, dynamičtější a sportovnější. Výroba nové Fabie začne tento měsíc. Veřejnosti se předvede začátkem října v Paříži.

V porovnání s předchůdkyní je nová Fabia o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší. Na šířku bude mít 1,73 metru, na výšku pak 1,47 metru. Kufr má být největší ve třídě, 330 litrů. U verze kombi pak o 200 litrů víc.

„Upravili jsme proporce vozidla. Nová Fabia bude nižší a širší než doposud a tím i stabilnější na silnici. Navíc bude mít ostřejší hrany, čisté linie a krystalické prvky designu. Tím dosáhneme větších kontrastů a velmi výrazné hry světla a stínů,“ uvedl šéfdesignér Škody Jozef Kabaň.

V nabídce bude podle něj na výběr mezi 15 barvami karoserie s možností individuální volby barvy střechy, kol z lehkých slitin a krytů vnějších zpětných zrcátek. „Nabízíme tři stupně výbavy a mnoho variant provedení interiéru,“ doplnil.

Nová Fabia působí sportovněji, v přední části dostala zvýrazněnou masku chladiče s ostře řezanými světlomety, výrazně tvarovanou kapotou s dvěma charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety.

Celkem bude mít k dispozici sedm typů motorů, které nabídnou proti předchozí generaci značnou úsporu. Dostane i nový turbodiesel 1.4 TDI, který zatím v jiném modelu není. „Tento malý vůz je mezigeneračně až o 17 procent úspornější a ve výbavě jsou inovativní asistenční systémy převzaté z vozidel vyšších tříd,“ přiblížil Kabaň.

Nová Škoda Fabia

Pro příznivce high-tech technologií bude určitě zajímavé, že se mluví o takzvané funkci MirrorLink. Ta umožní na displej v autě promítat displej chytrého mobilního telefonu.

Chybět nebudou ani moderní asistenční systémy. Mluví se například o tom, že by Fabia mohla umět sama zaparkovat, a dokonce by mohla svému majiteli odesílat data do mobilního telefonu o absolvovaných jízdách. Ten by si tak mohl vést jízdní deník.

Loni byla Fabia po Octavii druhým nejprodávanějším modelem automobilky. V loňském roce jich prodala více než 200 tisíc.

Také letos automobilka Škoda hlásí rekordní prodeje, a to i v západní Evropě, především v Německu. I k tomu má nová Fabia přispět. Winfried Vahland prohlásil, že do roku 2018 chce, aby s logem Škoda každoročně bylo vyrobeno na 1,5 milionu aut. Letos by to mělo být přes milion.

Nová Fabia se začne vyrábět na konci srpna, představena bude 1. října na autosalonu v Paříži.

Zadní světlo třetí generace Škoda Fabia