Praha a Metrostav se opět sejdou u soudu. Předloží návrh na dokončení tunelu Blanka

11. duben 2014

Zástupci Prahy a firmy Metrostav předloží dnes odpoledne rozhodčímu soudu společný návrh na dokončení tunelu Blanka. Obě strany se shodly na konečných podkladech včetně technických detailů. Pokud je arbitři schválí, stavební práce budou moct pokračovat a tunelový komplex se podle magistrátu stihne otevřít v září.

Soud by měl projednat i zaplacení 2,7 miliardy korun, které Praha stále Metrostavu dluží za neproplacené faktury.

„Předpokládám, že se bude zabývat oběma otázkami, jak vzájemným návrhem, tak dlužnou částkou,“ říká náměstek primátora Jiří Nouza z TOP 09.

Je možné, že soud o návrhu rozhodne už dnes. „Nechci předjímat postup rozhodčího senátu. Já budu za Prahu žádat, aby bylo rozhodnuto co možná nejdříve,“ dodává Nouza.


Tunelový kompex Blanka
(Brusnický, Dejvický a Bubenečský tunel)
- jeho výstavba začala v roce 2007
- náklady zatím dosáhly asi 36 miliard korun
- roční provozní náklady budou 164 milionů korun
- má délku 6,4 kilometru (nejdelší městský tunel v Evropě)
- pokud se práce obnoví, řidiči by ho mohli začít používat v září 2014

Metrostav u rozhodčího soudu začátkem dubna neodsouhlasil seznam a vyčíslení prací, které předložilo město Praha. Jednání proto soud odročil na 11. dubna.

Práce na klíčové dopravní stavbě, která má Prahu vyjít zhruba na 36 miliard korun, se kvůli neshodám mezi městem a Metrostavem zastavily loni v prosinci. Rozhodci od té doby řeší platnost smluv mezi městem a stavební firmou a také částky, které Praha firmě za už provedené práce dluží. Jde o 2,7 miliardy korun.

Obnovení a dokončení prací potrvá podle Metrostavu několik měsíců. Další zdržení může přinést i fakt, že Praha zatím nemá dispečink, který má provoz v tunelu řídit. Z posudku z loňského roku vyplývá, že v případě dlouhodobého přerušení stavby může vzniknout roční škoda až 1,5 miliardy korun.

Tunel Blanka
autor: ank
Spustit audio