O tři roky později, o 10 miliard dražší. Tunel Blanka se otevře 2. prosince
Pražský tunel Blanka se pro řidiče otevře 2. prosince. Na zahájení zkušebního provozu se Praha dohodla s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ. Ta musí ještě zajistit bezpečnostní prověrku celé stavby. Zkušební provoz by měl podle náměstka primátora Jiřího Nouzy z TOP 09 trvat nejméně rok. Teprve pak hlavní město, jako investor stavby, tunel převezme.
„Zkušební provoz je standardní proces, kdy zhotovitel má jak stavební tak technologickou část provozu tunelu na starosti. Zajišťuje veškeré servisní a údržbové práce na technologii i tunelu samotném,“ vysvětluje Nouza.
„V případě, že by došlo k nějakým technologickým problémům - z pohledu těch 200 protokolů o 40 stránkách - a nebude všechno dokonalé, tak pochopitelně budeme trvat na tom, aby věci byly naprosto v pořádku a provoz byl bezpečný,“ říká náměstek primátora.
Jedna z částí celého komplexu - Trojský most - se řidičům i tramvajím otevře už příští týden, v pondělí 6. října.
Nejdelší silniční tunel v Česku už měl řidičům sloužit v roce 2011, termín se ale několikrát odložil. Tunelový komplex bude stát bezmála 37 miliard korun. To je o zhruba 10 miliard více, než se plánovalo.
V roce 2007 přitom tehdejší primátor Pavel Bém z ODS tvrdil, že tunel nebude stát více než 26 miliard. Do původních odhadů přitom nikdo nezapočítal ceny technologií ani valorizaci. Podle výpočtů magistrátního odboru městského investora tunel nejvíc prodražily změny ražeb a hloubení tunelů, které nakonec vyústily v sérii propadů.