Cestující v Plzni se zřejmě už na podzim dočkají společného terminálu pro vlaky i autobusy

3. duben 2018

Z vlaku rovnou do autobusu a naopak. To bude už letos na podzim realita i v Plzni. Město postaví autobusové nádraží hned vedle vlakového. Teď je dělí tři a půl kilometru. 

Plzeň se chce zbavit vzdálenosti 3,5 km mezi vlakovým a autobusovým nádražím. Nový přestupní uzel buduje v Šumavské ulici u hlavního vlakového nádraží. Zkvalitní a zrychlí se tím přestupy mezi vlaky, autobusy veřejné linkové dopravy a páteřními tramvajovými a trolejbusovými linkami.

Přejezd od hlavního vlakového nádraží k centrálnímu autobusovému nádraží v Plzni je možný buď prostřednictvím tramvajové linky číslo 2 nebo trolejbusem číslo 11. Pokud cestující zvolí k přepravě tramvaj, trvá jízda zhruba 7 minut a během té doby je na trase pět zastávek. Pro místní tedy nejde o žádný zásadní problém. Právě tuto trasu ale musejí často využívat lidé, kteří městem jen projíždějí nebo sem přijedou poprvé v životě a netuší, kde mohou nastoupit, kde vystoupit a ani jak v MHD zaplatit. To všechno pak přespolnímu člověku k samotné cestě přidá další minuty.

Společný terminál usnadní také cestování městskou hromadnou dopravou

Díky novému autobusovému terminálu starosti okolo přesunu mezi jednotlivými nádražími odpadnou. Novinku pak navíc ocení i lidé, kteří dojíždějí do Plzně za prací nebo do školy. Budou mít totiž snadnější přestupy na MHD. 

„Pro nás je tento uzel klíčový z toho důvodu, že navázal na dvě tramvajové linky, které jsou linkami páteřními a kromě jedné, na všechny trolejbusové linky, které obsluhují jak areál celého města, tak také areál Škodovky a areál průmyslové zóny Borská pole," řekl náměstek primátora Petr Náhlík z KDU-ČSL.

V Šumavské ulici vznikne deset nástupních a deset odstavných míst pro autobusy, točna pro trolejbusy, denní místnost pro řidiče nebo sociální zařízení. Přestupní uzel má být také zastřešený.

„Součástí stavby je také zakrytí celého nástupního prostoru ocelovou konstrukcí, dále pak parkovací stání kiss and ride, plus jsou tady nějaká místa pro invalidy," potvrdil David Malán z magistrátního odboru investic. 

Nový přestupní uzel bude stát zhruba 150 milionů korun a z toho 100 milionů pokryje evropská dotace. Hotové by mělo být nové autobusové nádraží do listopadu 2018. To už budou dokončené i nové mosty u hlavního vlakového nádraží, které staví Správa železniční dopravní cesty.

autoři: kos , sch
Spustit audio

Související