WebTop100: Nejlepší weby mají v telekomunikacích
Nejlepší webové stránky mají telekomunikační společnosti. Alespoň právě ony vyhrály žebříček WebTop100, které pořádá firma First Tuesday CZ, Internet Info a časopis eBiz. Cílem je především vylepšit kvalitu českých firemních webů a také naznačit firmám, kterým směrem by se měly ubírat. Tón zatím udávají operátoři mobilních a pevných telefonů.
Žebříček Webtop100 je jenom začátek - na hodnocení webů nejvýznamnějších firem v České republice bude navazovat seminář, který se bude snažit naučit firmy, jak s internetem ve firmách zacházet a nakonec i studie, říká Ondřej Bartoš z First Tuesday.
Zatímco v předchozích letech byly hodnoceny weby prvních 25 firem ze žebříčku Czech Top 100, letos se počet zvýšil na 80 a k nim přibyly ještě dvě desítky webů firem z finanční sféry. A jak vypadají? O tom už Marek Antoš z firmy Internet Info.
Situace se změnila i proto, že v minulosti jste mohli na stránce velké firmy vidět i pobíhajícího pejska. Teď už firmy investují do webu větší peníze, víc peněz ale neznamená lepší web.
Bohužel firmy často nevědí, co vlastně chtějí webem říci a čím chtějí návštěvníka přitáhnout, a tak web neplní svou funkci.
Ale k žebříčku. Kritérii pro hodnocení byl aktuální obsah, popis produktů, informace o majitelích. Hodnotitelé hledali i nabídky práce a cizojazyčné verze, samozřejmě i grafická stránka.
Marketingová hodnota pak spočívala v tom, jestli najdete web firmy ve vyhledávačích a katalozích. Podle Ondřeje Bartoše je důležitý i kontaktní e-mail a doba reakce na něj.
Technici se pak podívali na to, za jak dlouho webovou stránku načtete do počítače, jestli v nich nejsou programátorské chybičky a zda se dá zobrazit i na jiných než nejběžnějších prohlížečích. Nejlepší weby jsou pak prý ty, které se vás hned na začátku zeptají, co vlastně na webu hledáte - jestli jste zákazník, dodavatel, novinář nebo občan - to pak najdete přesně ty informace, které potřebujete, během chvíle.