Zpožděný nebo zrušený let? Přečtěte si, na co máte jako cestující nárok

11. červenec 2019

Zpozdil se váš let, nebo ho dokonce zrušili? V mnoha případech máte nárok na odškodnění, aerolinky ale často odmítají cestujícím zaplatit. Kdy mají cestující na odškodnění nárok?

Pravidla hovoří jasně. Nárok na odškodnění máte ve chvíli, kdy je váš let zrušený méně než 14 dnů předem, nebo je na příletu zpožděný více než tři hodiny. Kompenzace se můžete domáhat po svém leteckém dopravci a její výše se odvíjí od délky letu. 

Připojištění zavazadla na leteckou dovolenou se vyplatí jen někdy

Třídění zavazadel na letišti. Ilustrační foto

Zavazadlo do letadla je rozumné připojistit v případě, že jde o dražší tašku či kufr, nebo pokud chcete mít jistotu během zájezdu i mimo prostory letiště – například během transferu ho hotelu a zpět. Radili jsme se s právníkem dTestu Milošem Borovičkou.

„Nejlepší je, pokud kompenzaci začnete řešit co nejdříve, promlčecí lhůty se ovšem v jednotlivých zemích liší,“ dodává právnička Anna Čerbáková. „U nás můžete kompenzaci vymáhat až tři roky zpětně.“

Žádost o odškodnění můžete snadno vyplnit – třeba přes webový formulář nebo prostřednictvím e-mailu. 

Ubytování přes noc

V některých případech se ale aerolinky mohou bránit – třeba tím, že za zpoždění mohlo zhoršené počasí. V takovém případě zapátrejte ve veřejně dostupných zdrojích, nebo se obraťte na odborníky, radí právnička.

Mimochodem, pokud se váš let zpozdí přes noc, letecký dopravce by vám měl zdarma nabídnout stravu a občerstvení v rozsahu čekací době, ubytování v hotelu a také dopravu mezi hotelem a letištěm.

autoři: Jiří Chum , als
Spustit audio

Související