„Visíte na volantu a doufáte.“ Jaké to je účastnit se závodu 1000 mil československých?
„Jsou momenty, kdy nastane to, co je motto závodu – přes den soupeři, večer přátelé,“ přibližuje atmosféru legendárního závodu 1000 mil československých redaktor Radiožurnálu Tomáš Černý. „Během cesty jsem viděl zastavená auta, zvednuté kapoty, na zastávkách autobusu a u benzínových pum se hromadí veteráni,“ vypráví. Jaké jsou příběhy automobilů a lidí, kteří sedí za volanty? Kolik jich trasu zvládlo po vlastní ose? A jaká je historie závodu?
Z Prahy do Bratislavy a zase zpátky. Víc než stovka historických automobilů se utkala v několikadenním závodu 1000 mil československých. V sobotu v podvečer se posádky vrátily k Národnímu technickému muzeu na Letné.
Související
-
Škoda patřila vždy k nejlepším, jezdila i závod 24 hodin Le Mans, připomíná sportovní novinář Dufek
„Škoda hraje prim i z toho důvodu, že je úspěšná dodnes. Je to značka, která v motorismu něco znamená v celosvětovém měřítku,“ říká sportovní novinář Petr Dufek.
-
Karol Pavlů: Závod 1000 mil československých sledovala ve své době celá republika
Motoristickým svátkem byl ve 30. letech závod 1000 mil československých, inspirovaný italským Mille Miglia. Letos je věnován 100. výročí republiky a je rozdělen do tří dnů.
-
Příběh zapomenutých veteránů: Carl Borgward byl skvělý konstruktér, ale mizerný obchodník
Značky jako BMW nebo Porsche jsou dneska symbolem německého průmyslu. Svého času je ale zastiňovala úplně jména, která teď znají jen automobiloví nadšenci. Třeba Borgward.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.