Více než dvě třetiny vozů odmítáme, říká první dáma českého prodeje aut Karolína Topolová

12. říjen 2019

Česko patří mezi země s nejstarším vozovým parkem v Evropě. Jezdí u nás 5,5 milionu aut a jejich průměrné stáří je 15 let. S tím souvisí také podvody, kterými se prodávající snaží zvyšovat cenu své ojetiny.

„Nemáme legislativně ošetřené například emisní normy a i proto k nám proudí auta starší deseti let z ciziny,“ tvrdí šéfka Aures Holdings (AAA Auto a Mototechna) Karolína Topolová. Prodávají v průměru pětiletá až osmiletá auta a největší zájem je prý stále o Octavii Combi.

Těším se na autonomní auta, říká bývalý závodník Jan Charouz

Jan Charouz

Závodil v Le Mans, testoval formule 1, ale to mu nestačilo a odešel do světa byznysu v době, kdy jméno Charouz už v Česku díky jeho otci Antonínovi svou stopu udělalo. U aut zůstal, ale v Česku chce lidi naučit automobily sdílet.

„Loni jsme prodali rekordních 83 tisíc aut a z toho více než 50 tisíc v Česku. Rostou i ceny prodávaných vozů, takže i profitabilitě se daří,“ pochvaluje si Karolína Topolová. Zatím se na trhu s ojetinami výrazněji neprojevil aktuální pokles trhu s novými vozy.

Stále nové podvody

Mezi nejznámější podvod patří přetočení tachometru, proti kterému nekompromisně postupují. Na trhu s ojetinami je totiž podle některých statistik téměř 40 % aut s přetočeným tachometrem.

„Je to fakt a není to jediný problém. Hodně se to týká vozů ze zahraničí. Určitě pomůže nová legislativa, která přetočení tachometru pokutuje až půl milionem korun. Určitě je bezpečné se při nákupu obrátit na prodejce, který vám dává záruku a garantuje původ vozu,“ radí Karlína Topolová.

Favorit – vzkříšený luxus s berany

Milionté kolo Favorit

V minulém století bylo tohle kolo snem většiny Čechoslováků a nejenom jich. Favorit, legendární kolo s berany, prospíval od začátku výroby závodního modelu v roce 1950 a celkem se jich prodalo přes 2,5 milionu.

To, že trh s ojetinami v Česku je skutečně plný problémových vozů, prý dokazuje i počet aut, která odmítnou. „Je to 70 % vozů, které odmítneme vykoupit. Mají technické nebo právní problémy, což jsou kromě stáčení kilometrů také padělání roku výroby nebo majetkové problémy či podvody s DPH, které jsou novinkou.“ Tato auta pak podle šéfky Aures Holdings končí v inzerci či malých bazarech, které nemají takové možnosti vůz prověřit, protože si nemohou dovolit nakoupit databáze.

S Mototechnou k světlým zítřkům

Pod holding spadá kromě AAA Auto také značka Mototechna, kterou vzkřísil před pěti lety a udělal z ní prodejce nejen nových nebo zánovních vozů. „V rámci fleetu kupujeme nová auta a pak je po čase prodáváme pod Mototechnou jako zánovní vozy. Mototechnu využíváme i pro prodej prémiových vozů či naopak klasických investičních aut,“ vysvětluje Karolína Topolová.

„Nabídka koupit Mototechnu se k nám dostala a asociace Čechů byla velmi silná. Přestože se u Mototechny čekalo na vozy i náhradní díly dlouho, tak ta značka vzbuzuje u Čechů pozitivní vzpomínky a nostalgie tady je,“ říká šéfka Aures Holdings s tím, že chtěli vyčlenit tato prémiová auta z masové značky AAA Auto. A pod Mototechnou se otevírá také nabídka půjčování aut. „Zatím pořád chceme vlastnit, protože se stává, že si člověk nakonec půjčené auto zakoupí.“

autoři: Petr Šimůnek , dog
Spustit audio

Související