Úřady v Indii zakázaly přes den vysílat reklamy na kondomy. Ohánějí se mravní ochranou dětí

02884793.jpeg
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 02884793.jpeg

Indické ministerstvo informací zakázalo televizním stanicím vysílat přes den reklamy na kondomy. Podobná komerční sdělení prý mohou mít neblahý vliv na děti. Podle některých zdravotních expertů ale může opatření naopak děti do budoucna ještě více ohrozit.

Podle charitativní organizace Population Foundation of India jsou tyto reklamy důležité i kvůli osvětě. Děti nebo mladiství se mohou seznámit s bezpečným sexem a plánovaným rodičovstvím.

„Pokud reklama tento cíl splní, neměly by je úřady zakazovat. Podle šéfky organizace Púnam Muttrédžaové ministerstvo informací ohrožuje desítky let pokroku v indickém zdravotnictví,“ přibližuje Marie Machytková ze zahraniční redakce.

Podle studie zdravotnického týdeníku The Lancet používá z jednoho a čtvrt miliardy obyvatel Indie kondom ani ne šest procent lidí. A pokud jde o těhotenství, podle studie zmíněného týdeníku v roce 2015 v Indii otěhotnělo 48 milionů žen.

Víc než polovina z těchto početí byla nechtěná a víc než třetina z těchto těhotenství pak skončila interrupcí. Právě kvůli těmto údajům zdravotníci v Indii zákaz ministerstva informací označují za zpátečnické rozhodnutí.