Troufl by si skladatel Kryštof Marek na policejní hymnu? Okamžitě jdu do toho! říká

24. listopad 2014

Bohem políbený tvůrce – tak ho nazývali bývalí spolužáci. Nyní se živí jako dirigent, skladatel, textař, aranžér a jazzový pianista. „Kolem devátého až desátého roku života jsem zaslechl jazz, který mne uchvátil,“ přiznává Kryštof Marek. Jak se dostal k jazzu? A na čem nyní pracuje? To nastínil v rozhovoru s moderátorkou Patricií Strouhalovou.

„Jazz má dnes určitou exkluzivitu, doufám, že se neztrácí – ale cesta se oddaluje a zase přibližuje,“ nastiňuje s tím, že pokládá jazz za základ muzicírování. „Hledejte spíše interprety než styl,“ radí.

Spolupracuje také s různými umělci a muzikanty, například s Davidem Kollerem, Ivanou Chýlkovou nebo Lucií Bílou.„Jsou to profíci, s někým je spolupráce radostná, s někým profesionální. Mám radost, když tito interpreti zpívají moji muziku,“ popisuje.

Připravuje také nové zpracování muzikálu Evita, ve kterém budou vystupovat Monika Absolonová a Karel Roden. „Pro Karla je to velká výzva, protože to je těžký part, ale on je zodpovědný, dá tomu mnoho práce a přípravy, takže o něj nemám strach,“ podotýká.

Kryštof Marek zasahuje do populární, klasické a jazzové scény. Co je v muzice nejdůležitější? „Počátek je v rytmu – v afrických bubnech je obsažené hrozně moc, tam je podstata. Pak přichází melodie a harmonie,“ vysvětluje.

Jak vypadá práce hudebního aranžéra? A pozná dirigent, když spolu muzikanti v orchestru nemají úplně dobré vztahy? I to jste se mohli dozvědět v Hostu Radiožurnálu.

autor: prh
Spustit audio