Tlačítko dislike na Facebooku? „Lidé mezi sebou budou válčit,“ míní organizátor ankety Křišťálová Lupa

03337441.jpeg
03337441.jpeg

Internet je dnes už nedílnou součástí našeho života – kdyby nebyl, tak by mnoho věcí přestalo fungovat. To je podle organizátora Křišťálové Lupy, výroční ceny českého internetu, Jána Simkaniče věc úžasná, ale na druhou stranu strašidelná. „Závislost na internetových technologiích je obrovská,“ vysvětluje v rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou.

Hned po ránu rozklikne Twitter, který považuje stále za nejdůležitější zdroj informací – takzvanou svodku zpravodajských serverů, novinářů a politiků. „Kouzlo Twitteru je, že stírá hranice,“ podotýká. Co se týče sociální sítě Facebook, v nadsázce tvrdí, že chystané tlačítko dislike způsobí válku – lidé se mezi sebou zkrátka porvou. „Vždycky najdete někoho, komu se něco líbí,“ ubezpečuje.

Sdružení pro internetový rozvoj, ve kterém působí, se mimo jiné zaobírá měřením českého internetu, a protože se internet stává nedílnou součástí našeho života, tak má na starosti i vztahy se státem a legislativní záležitosti. „Internet smazal veškeré hranice, projekt v Kuala Lumpuru může zasáhnout do českého prostředí,“ podotýká.

Čtěte také

Kdo by měl kontrolovat internet? Uživatel může překročit hranice jedním kliknutím, v tu chvíli je uživatel, ale také poskytovatel internetu v jiných teritoriích, na které národní legislativa nedosáhne. Diskutovanou otázkou jsou také osobní údaje, které si raději hlídá a sleduje, jaké informace o sobě dává na internet.

Ale kam se vejdou všechna data, která velké společnosti sbírají? „Vypadají jako sklad maloobchodního centra, ve kterém jsou umístěny regály s disky,“ vysvětluje s tím, že větším rizikem je kybernetický útok, aby někdo zlikvidoval fyziky budovu, tak by muselo jít o teroristickou záležitost.

Ján Simkanič byl hostem moderátorky Lucie Výborné

Vydělat peníze na internetu se podle něj nejlépe dá v oblasti služeb, naopak problematická jsou média, která zpočátku začala nabízet své obsahy na internetu zdarma. Například internetová reklama je dnes kvůli technologiím v čím dál více složitější situaci. „Deníkové tisky možná zmizí, možná budou rozdávány zdarma,“ podotýká.

Zajímá vás víc? Audio záznam celého rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.