Suchej únor drželo v Česku na 900 tisíc lidí. Na tržbách prodejců alkoholu se kampaň neodrazila

6. březen 2023 13:45

V některých řetězcích prodej alkoholu v únoru oproti loňskému roku naopak stoupl. A to i přesto, že se do akce Suchej únor, při které se lidé snaží měsíc vydržet bez sklenky piva, vína nebo destilátů, zapojilo téměř milion Čechů.

„Já jsem Suchej únor jel potřetí ve svém životě. Pozitivum je určitě to, že člověk se ráno probudí bez kocoviny. A zhubnul jsem,“ vypráví jednatřicetiletý Radek Morávek. Za největší zkoušku svého odhodlání abstinovat považuje návštěvu masopustu.

Čtěte také

Stejně jako on se do 11. ročníku akce Suchej únor zaregistrovalo podle organizátora kampaně Petra Freimanna téměř šest tisíc lidí. Stovky tisíc dalších se ale k akci připojily i bez registrace.

„Zhruba třináct procent dospělé populace, což míří zhruba k 900 tisícům lidí,“ upřesňuje organizátor měsíce bez alkoholu. Vychází z průzkumu společností Nielsen Admosphere a Resolution Group právě pro kampaň Suchej únor, kterého se minulý měsíc zúčastnilo zhruba pět set respondentů.

Prodej alkoholu ovlivňuje spíš počasí

I když si během února odepřel skleničku alkoholu téměř každý desátý Čech, na tržbách restaurací se to neprojevilo. „Chodili sem úplně stejně jako v předchozích měsících. Nejvíc u nás pijou pivo, občas nějaký panák, míchaný drink, ale to pivo se točí nejvíc,“ komentuje návštěvnost restaurace v centru Prahy provozní Petr Zeman.

To, že Suchej únor výdělky hospodským nekazí, potvrzuje také viceprezident Asociace hotelů a restaurací Jiří Král. Objem prodaného alkoholu totiž podle něj každoročně ovlivňuje hlavně počasí.

„Ty trendy, že někdo alkohol nepije, jsou během celého roku. Ale že bychom zaznamenali nějaký razantní úbytek konzumace piva nebo vína, to nemůžu říct.“

Jak své tržby za únor vidí prodejci nápojů? Poslechněte si celou reportáž.

autor: Aneta Voska
Spustit audio

Související