Strojvedoucí pracuje 12 hodin v kuse. Některé vlaky už dávno měly dojezdit, upozorňuje zkušený strojvůdce
K nehodám na železnici dochází stále častěji. Kdo za to může? Projíždí-li strojvůdce místy, kde to zná, může si případných nesrovnalostí na trati všimnout, soudí zkušený strojvedoucí Radek Wenzl. A pomoct prý může i to, pokud strojvedoucí střídá tratě, po nichž jezdí. „Jinak může nastat stereotyp. Když člověk podle drcnutí pozná, kde je, není pozornost úplně stoprocentní.“ Mají české tratě dobré zabezpečení? A proč už jen návěstidla nestačí? Poslechněte si celý rozhovor.
Související
-
Nehody vlaků z poslední doby: srážka u Perninku, v Prosenicích spadlo trakční vedení
O možných příčinách posledních třech vážných nehod má dokonce mimořádně ve středu jednat vedení Českých drah. Přečtěte si výběr mimořádných událostí na české železnici od začátku července.
-
Využil jsem díru na sociálních sítích, říká nejpopulárnější strojvůdce na českém internetu
Nejhezčí pohled na svět je prý z lokomotivy. Alespoň to na svém Twitteru napsal strojvedoucí Michal Kopťár, kterého sleduje přes pět tisíc lidí.
-
Drážní inspektor ke srážce vlaků na Karlovarsku: Jednoznačně šlo o chybu člověka, vyplývá to z nahrávek
Podle generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery dokazuje lidskou chybu i komunikace obou strojvůdců s dispečerem. Řekl, že vlaky při srážce jely kolem 50 kilometrů v hodině.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.