Stadion Za Lužánkami získal prestižní cenu. Obrovská reklama, raduje se Švancara

2. červen 2016

Stadion Za Lužánkami obdržel v Madridu prestižní cenu v celosvětové soutěži Stadium Business Awards za nejlepší komunitní projekt roku. O znovunabytí slávy legendárního brněnského sportoviště dlouhodobě usiluje bývalý útočník Zbrojovky Petr Švancara, který se tam loučil s kariérou.

„Byl to největší komunitní projekt na světě, vyhráli jsme na plné čáře. Je to neskutečná reklama nejen pro Brno, ale i pro celé Česko. Cena se předávala na stadionu Santiaga Bernabeua," raduje se z ocenění Petr Švancara.

Práci dobrovolníků na stadionu Za Lužánkami ocenila mezinárodní porota v kateorii Udržitelnost a komunita. Jihomoravský stadion dostal při udílení jedné z 16 kategorií Stadium Business Awards přednost například před domovem londýnského Arsenalu či newyorským Staples Centrem.

Petr Švancara je hlavní postavou snah o návrat brněnského fotbalu na tradiční stadion, kde se fotbal nehraje od roku 2001 a který v posledních letech chátral. Bývalý útočník Zbrojovky spolu se stovkami dobrovolníků připravil areál na svou rozlučku, kterou podle odhadů navštívilo až 35 tisíc lidí.

Cenu za komunitní práci na částečném vylepšení stavu areálu ale ani Švancara příliš nepřeceňuje. „Pořád musíme jet dál. Hlavní cíl je nový stadion Za Lužánkami,“ burcuje fotbalista.

Na tradičním místě by měl v následujících letech vyrůst nový stadion s kapacitou 23 500 diváků. Brněnský primátor Petr Vokřál v minulosti plánoval, že v roce 2017 město vyřeší financování projektu, který má dokončit v roce 2020.

V Brně odtajnili model nového stadionu Za Lužánkami
autoři: mve , mij , vman
Spustit audio