Spousta lidí a zamilovaní pejskové. „Po covidu jsme to chtěli rozsvítit,“ říká autor plakátu pro filmové Vary

Prasátko, promítač, ležatá osmička, kamzík nebo oči, a to všechno na taškách, hrníčcích, plakátech nebo na billboardech. Vizuální motivy filmového festivalu v Karlových Varech se dávno staly jeho nedílnou součástí. Už od roku 1995 za nimi stojí Aleš Najbrt se svým grafickým studiem. Na 56. ročníku připravili výstavu všech předešlých plakátů a zveřejnili dokonce i návrhy, které neprošly. Na letošním plakátu je v podstatě všechno, co nějak s filmovými Vary souvisí.

Ilustrátorem letošního plakátu je Jonatan Kuna. Námět měl jasně stanovený, ale co všechno se nakonec na obraze plném lidí objeví, to už byla jeho osobní volba.

56. ročník mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary

„Když jsme udělali první skicu, tak jsme s tím šli za panem Bartoškou a chtěli jsme, aby vymyslel co nejvíc věcí. A on byl tak spokojenej, že se na to podíval a řekl, že jsme šikovný děcka. Jediný, co chtěl, abychom dodělali takovou kontroverzní věc, a to jsou dva pejskové, co spolu souložej,“ popisuje Kuna.

Oslava života

Jonatan Kuna je součástí studia, které vede Aleš Najbrt. Ten začal s Jiřím Bartoškou spolupracovat před 28 lety. Letos překvapili, když černobílé jednoduché motivy vyměnili za barvy a rozmanitost.

„Chtěli jsme změnu, aby se po covidu to celé rozsvítilo, aby to byla oslava nejen filmu, ale festivalu a společného života těch deset dní mezi hotely, na kolonádě, v kinech. To byla hlavní myšlenka,“ dodává.

Spustit audio

Související