Sponzoři opouští velké sportovní organizace. Nechtějí poškodit své jméno

25. leden 2016

Velké sportovní organizace mají v poslední době problémy se skandály. Mezinárodní fotbalová federace FIFA řeší korupci, stejně jako Mezinárodní atletická federace (IAAF), která se navíc musí vypořádat s dopingem. A vliv to má také na sponzory.

Sponzoři jsou nespokojení s tím, co se děje ve fotbalovém a atletickém prostředí. BBC přišla s nepotvrzenou informací, že Mezinárodní atletickou federaci opustí Adidas, který měl smlouvu od roku 2008 na jedenáct let, a byl významným zdrojem financí pro IAAF.

Sponzoři nechtějí, aby jejich jméno bylo spojováno se současnými skandály, i když asi rozlišují mezi jednotlivými organizacemi. Zatímco z atletiky chce Adidas odejít, jde totiž i o doping, tak ve fotbale zatím zůstává a jen pohrozil – stejně jako další velcí sponzoři.

Atletika je pro sponzory stále atraktivní sport

I podle marketingového ředitele Českého olympijského výboru Marka Tesaře vyšetřování korupce a velká dopingová kauza v atletice je pro sporty problém a rozhodně se to dotkne i marketingových kontraktů.

A jaké by byly finanční dopady po odchodu velkých sponzorů, jako je právě firma Adidas? „Dlouhodobě se mluví, že právě Aidas je hlavním příjmem IAAF, takže by to byl jistě problém,“ říká. Ale také připomíná, že atletika je stále atraktivní sport s řadou zájemců o pozici sponzora.

Fotbalový míč

Klauzule o dopingu ve smlouvách

„Na druhou stranu ale bude potřeba dát světu jasný signál, že se atletika s kauzou popere,“ dodává. A pociťuje konkrétně i Český olympijský výbor, že je třeba obtížnější shánět významné sponzory v odlesku posledních afér ve sportu?

„Máme poměrně úspěšný rok, podařilo se podepsat dva kontrakty, ale situace může mít také své negativní dopady,“ připouští. Většina firem, které se ve sportu prezentují, tak mají ve většině smluv klauzuli o dopingu a korupci a dává jim možnost exitu.

autoři: jch , prh
Spustit audio