Snažíme se identifikovat silné stránky škol a najít příležitost pro jejich zlepšení, vysvětluje inspektor důvody testování
Některé obce chtějí mít lepší přehled o znalostech dětí na základních školách. Českým dětem dělá problém porozumění textu, ve vyhledávání informací jsou naopak nadprůměrné. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal popisuje, jak testy probíhají a k čemu slouží.
Související
-
Bob Kartous: Za poznání světa dětí zodpovídají rodiče, ne škola
Budoucností bude proměnlivá identita, adaptabilita na změnu je klíčový faktor, říká Bob Kartous. Za poznání vnějšího i vnitřního světa svých dětí jsou zodpovědní rodiče.
-
Požadujeme desetiprocentní nárůst tarifních platů učitelů, tvrdí předseda školských odborů
Návrh rozpočtu na příští rok počítá pro učitele s růstem platů o deset procent. Proč se zatím ministr s odboráři na rozdělení peněz mezi tarify a odměny neshodl?
-
Školy by měly děti připravit na budoucnost – a ta je nejistá. Důležitá je kreativita a flexibilita
Michael Šebek je profesorem kybernetiky na ČVUT v Praze. Jak si představuje budoucnost? Jaké dovednosti se pro nás stanou klíčové? A v čem je české školství pozadu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.