Snažíme se identifikovat silné stránky škol a najít příležitost pro jejich zlepšení, vysvětluje inspektor důvody testování
Některé obce chtějí mít lepší přehled o znalostech dětí na základních školách. Českým dětem dělá problém porozumění textu, ve vyhledávání informací jsou naopak nadprůměrné. Ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal popisuje, jak testy probíhají a k čemu slouží.
Související
-
Bob Kartous: Za poznání světa dětí zodpovídají rodiče, ne škola
Budoucností bude proměnlivá identita, adaptabilita na změnu je klíčový faktor, říká Bob Kartous. Za poznání vnějšího i vnitřního světa svých dětí jsou zodpovědní rodiče.
-
Požadujeme desetiprocentní nárůst tarifních platů učitelů, tvrdí předseda školských odborů
Návrh rozpočtu na příští rok počítá pro učitele s růstem platů o deset procent. Proč se zatím ministr s odboráři na rozdělení peněz mezi tarify a odměny neshodl?
-
Školy by měly děti připravit na budoucnost – a ta je nejistá. Důležitá je kreativita a flexibilita
Michael Šebek je profesorem kybernetiky na ČVUT v Praze. Jak si představuje budoucnost? Jaké dovednosti se pro nás stanou klíčové? A v čem je české školství pozadu?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.