Slevy a výprodej v super a hypermarketech

14. říjen 2002

Slevy a podzimní výprodej nabízí v těchto dnech většina super a hypermarketů. Při takovémto nákupu můžete jak ušetřit, tak i prodělat. Než si zlevněné zboží koupíte, nespěchejte. Pořádně ho prohlédněte a vyzkoušejte. Vyplatí se i prostudovat záruční list a seznam servisních opraven, radí Václav Havlík, ředitel České obchodní inspekce v Plzni.

Havlík: Po povodních se také prodávaly zlevněné věci, ale podstatné je, že výrobek musí být funkční. V případě, že jste při placení písemně upozorněni na vadu výrobku, se na ni záruka nevztahuje, na vše ostatní ano.

Je zboží a zboží. Můžeme ho rozdělit na značkové a neznačkové. Druhé se většinou prodává za poloviční až třetinové ceny.

Havlík: Záleží na finančních možnostech kupujícího. V neznačkové prodejně je nebezpečí, že výrobek není tak kvalitní jako od renomovaných firem. Nikde ale není napsáno, že vám neudělá stejnou službu jako značkový.

Vrtačka, různé elektrické nářadí a drobné spotřebiče mohou fungovat několik let, ale několik dnů nebo i hodin. Při zjištění závady okamžitě reklamujte. Pak by neměl být žádný problém.

Havlík: Ve většině obchodních domů proběhne výměna hned a hladce. Nejedná se ale o zboží po povodních nebo z akcí.

Domácí spotřebiče se mohou rozbít i po záruce. Pak už vše záleží na značce a servisní opravně, která by měla mít dostatek náhradních dílů.

Havlík: Bývalo zvykem mít náhradní díly ještě 10 let po ukončení výroby předmětu. Teď je to složitější, ale 2 až 5 roků by měly být náhradní díly k dostání. Renomovaná firma shání potřebné u výrobce, jinde vám doporučí třeba koupi výrobku nového.

autor: Jiří Šobr
Spustit audio

Více z pořadu