Skončila první etapa oprav Barrandovského mostu. „Zvýší se průjezdová kapacita,“ popisuje Scheinherr

17. říjen 2022

Silničáři v noci na pondělí dokončili letošní část oprav pražského Barrandovského mostu. Po pěti měsících uzavírek se otevřela nájezdová rampa ze Strakonické a jižní polovina mostu směrem k dálnici D1. Podorobnosti přibližuje náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr z uskupení Praha Sobě. 

Co silničáři během první etapy opravili a kolik to stálo?

Opravili jsme první polovinu jižního mostu, to znamená dva jízdní pruhy ve směru na Jižní spojku. Zároveň došlo k demolici celé rampy ze Strakonické ulice. Ta byla postavená bohužel neopravitelnou konstrukcí, od které se dávno upustilo při projektování takových konstrukcí, a stálo to asi 160 milionů korun.

Čtěte také

Proč se oprava protáhla?

Protáhlo se to o 44 dnů a myslím, že to není až tak drastické. Naštěstí nenastávaly dopravní apokalypsy, jak někteří předpokládali. Děkuji za to moc i řidičům – za jejich trpělivost a ohleduplnost při projíždění kolem stavby.

Zpoždění bylo způsobeno novými skutečnostmi na stavbě, ale my jsme to brali jako příležitost. Oslovili jsme fakultu stavební ČVUT a nově byl projekt upraven tak, že pod vozovku byl položen vysokopevnostní beton. Ten má velice dobré vlastnosti, je mnohem pevnější, je voděodolný. Tím jsme prodloužili životnost mostu možná až o desítky let, takže si myslím, že se nám to vyplatilo.

Bude město po stavební firmě požadovat nějakou pokutu za zpoždění oprav?

Jednáme se správcem stavby. Uvidíme přesně, jak to bude vycházet podle toho, co jde za změnou projektu a co případně na hřbet zhotovitele.

A mají se řidiči připravit na nějaké změny v dopravě, třeba v omezení rychlosti nebo v nějakém jiném řazení pruhů?

Ze Smíchova na Jižní spojku v rámci zvýšení kapacity mostu navrhli dopravní inženýři, že levý jízdní pruh v tomto směru bude vyhrazen pouze pro auta, která skrz most projíždějí a neodbočují z něj, a tím pádem budou mít nový pruh, kam by se nikdo další neměl řadit. A na tomto pruhu bude i zvýšená rychlost na 80 km/h.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce je rozložena do několika etap, z nichž každá potrvá vždy jen část roku. Celkem vyjdou práce na 594,5 milionu korun.

autoři: Petr Král , prh
Spustit audio

Související