Sezona lyžařských zájezdů začíná. Porovnávejte ceny a ušetříte, radí právník dTestu

28. listopad 2017

Vybíráte si zájezd na hory s cestovní kanceláří a přemýšlíte, co bude v ceně a co budete muset zaplatit zvlášť? Někdy můžou být platby i velkým překvapením. Třeba když cestovní kanceláře nabízejí jiné podmínky než samotný hotel či penzion a účtují si třeba děti, které hotel ubytovává zdarma.

Nejvíce si lidé stěžují na kvalitu ubytování – nevyhovující standard hotelového pokoje nebo stravování. Lidé často také nejsou spokojeni s areálem, pokud byl součástí zájezdu.

„Výjimečně se objevují stížnosti spojené s dopravou do místa,“ dodává právník spotřebitelského serveru dTest Lukáš Zelený.

Mezi stížnosti patří i rozdílné účtování od cestovní kanceláře a hotelu, třeba když chce cestovní kancelář poplatek za dítě starší dvou let, přestože hotel nabízí pobyt pro dítě do tří let zdarma. „Případy nejsou tak časté, ale vyskytují se,“ vysvětluje.

Spotřebitelé se dělí do dvou skupin – první skupina si kupuje zájezd, tedy balíček celých služeb, druhá jednotlivé služby. Skupiny se málokdy mezi sebou protnou a porovnávají si ceny.

Aby zákazníci předešli nepříjemnému překvapení, je nejlepší právě porovnávat cenu zájezdu mezi jednotlivými cestovkami, ale také zjistit, kolik stojí cena ubytování bez zájezdu. Ta totiž může být nižší.

„V rámci zájezdu ale můžeme mít zase levnější skipasy,“ upozorňuje Zelený s tím, že ceny je potřeba porovnávat předem, pak teprve nakupovat.

autor: jch
Spustit audio