Setkáme se až s 5 tisíci reklam denně. Můžeme je jedině filtrovat, radí marketér Petr Václavek

17. červenec 2015

Petr Václavek se pohybuje v reklamní branži více než 20 let a jeho profesní život je plný zvratů – prošel velkými agenturami, založil vlastní firmu a pak také tvrdil, že reklama je lež a vzal si dva roky prázdnin.

„Prošel jsem si skoro vším,“ tvrdí Petr Václavek, který je už považován za synonymum české reklamy. Na 90. léta na českém trhu vzpomíná jako na bohémská a pestrá, pak založil s kolegou firmu a nakonec byl reklamou znechucen. „Když to děláte přes 20 let a potkáváte ty samé lidi, nevíte, jestli to, co děláte, má smysl,“ vysvětluje s tím, že v jeho případě mohlo jít o syndrom vyhoření i o krizi středního věku. „Řekl jsem si, že už nemůžu takhle dál,“ přibližuje.

A tak si vzal dva roky prázdniny. Nakonec však neodpočíval, ale radil s reklamou svým kamarádům a lidem okolo. „Nezačal jsem dělat nic jiného a ani jsem neměl kam utéct,“ vypráví Petr Václavek v rozhovoru s moderátorkou Lucií Výbornou.

V létě 2013 mu pak zavolal ředitel největší reklamní agentury v Kuvajtu. Ptal se, jestli by pro ně nechtěl pracovat. Od té doby Petr Václavek žije v Kuvajtu. A je spokojen, byť uznává, že se zpočátku setkával s kulturními rozdíly.

Čtěte také


Jaký má Petr Václavek recept na úspěch?
„Pochopil jsem, že je třeba se uvolnit, o nic se nesnažit a nechat to všechno být,“ říká.

Denně se setkáváme až se třemi až pěti tisíci reklamami a jediná šance, jak se bránit, je filtrování informací, plyne z rozhovoru s Petrem Václavkem. „Většina reklamy je indiferentní,“ soudí tento marketér, který se už nechce podílet na tvorbě reklamy v klasickém pojetí. „Láká mě hmatatelná zkušenost, když je člověk na správném místě a značka také,“ přibližuje.

Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout přímo v tomto článku a také v iRadiu.

autor: šše
Spustit audio