Roste počet stížností na školy. Komunikace mezi nimi a rodiči selhává, zdůrazňuje školní inspektor Zatloukal

25. duben 2025

Od září do konce března Česká školní inspekce evidovala skoro tisíc stížností, to je téměř stejný počet jako za celý minulý školní rok. „Nejčastěji stížnosti směřují ke kvalitě komunikace mezi školou a rodiči nebo na vztahy uvnitř školy, na vztahy mezi žáky, ale i mezi žáky a rodiči. Stížnosti se také týkají hodnocení žáků anebo přístupu ke vzdělávání žáků nebo dětí se speciálními vzdělávacími potřebami,“ říká ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.

Čtěte také

„Stává se relativně často, že dostáváme stížnosti, které nejsou úplně konkrétní anebo jejich obsahem jsou záležitosti, které nemá Česká školní inspekce v kompetenci řešit. To jsou například záležitosti spojené s odměňováním zaměstnanců ve škole, s podezřením z bossingu nebo záležitosti týkající se vybavení školy, které má řešit zřizovatel, nebo sociálního zázemí školy, které řeší hygiena.

Udělali jsme proto infografiku, která zejména rodičům ukazuje názorně jednoduchým způsobem, jak mají postupovat, pokud mají nějaký problém ve škole. Obsahem jsou témata, která Česká školní inspekce řeší, anebo naopak ta, která jsou v kompetenci jiných institucí,“ dodává ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.

Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Petr Král , vma
Spustit audio

    Mohlo by vás zajímat