Řidiči musí na viaduktu nad železniční tratí u hlavního nádraží v Hradci Králové zipovat do zúžení
Na velmi frekventovaném silničním nadjezdu nad železniční tratí u nádraží v Hradci Králové se jezdí už pouze v dvou pruzích. Zásadní problémy to však zatím nepřineslo. Důvodem omezení provozu je velmi špatný stav mostu a a nutnost snížit jeho zatížení. Situaci v místě zmapovala reportérka Lucie Peterková.
Přes most, který je součástí hlavní silnice číslo 35 do Hradce Králové, jezdí denně tisíce aut od Jičína, Náchoda a Trutnova. Podle monitoringu silničářů je to téměř třicet tisíc aut.
Přestože se jedná o poměrně zásadní omezení, ani po několika dnech to dopravu v místě nijak zásadně neovlivnilo, jak potvrzuje mluvčí hradecké policie Iva Kormošová.
„Toto zúžení je od pátku 15. listopadu a od té doby jsme žádné komplikace nezaznamenali. Vlastně ani o víkendu, kdy lidé přijížděli do města za různými akcemi. Ani pondělní dopravní špička neudělala žádné komplikace. Ve čtvrtek je ještě v plánu nové osazení betonových svodidel. Takže po tu dobu bude provoz řízen kyvadlově."
Proč je provoz na mostě omezen?
Diagnostika mostu a zátěžová zkouška letos ukázaly, že stav viaduktu se proti minulosti zhoršil, dostal se do kategorie VI, což je velmi špatný stav. Poslední sedmá kategorie označuje mosty v havarijním stavu.
Podle odborníků se stav zhoršil za poslední tři roky o zhruba 15 procent a podstatné také je, že se most podle silničářů už nedá opravit. Bude proto potřeba postavit nový.
S čím tedy musí v budoucnu řidiči počítat?
Čtěte také
Ve směru od kruhové křižovatky u ČKD jsou momentálně dva pruhy svedeny do jednoho. Silničáři už také pracují na takzvaném projektovém úkolu, po jehož schválení bude zpracována dokumentace pro územní řízení a po vydání stavebního povolení bude nutné vysoutěžit zhotovitele stavby.
Podle Miloše Macháčka z hradeckého Ředitelství silnic a dálnic je stavba ve výhledu několika let.
„Myslím si, že na tyto administrativní kroky jsou dva roky minimální lhůta. Takže do čtyř let v optimálním případě můžeme čekat definitivní zklidnění."
Vedle viaduktu směrem k nádraží bude postaven nový dvoupruhový most, na ten by měla být převedena všechna doprava. Starý most by pak měl být zdemolován a na jeho místě postaven druhý dvoupruhový most.
Po dokončení bude pro oba směry k dispozici po dvou jízdních pruzích, chodník a cyklostezka.
Související
-
Dopravní policie v Královéhradeckém kraji dostala k užívání novou zbraň proti silničním pirátům
Oddělení dopravní policie v Pravech dostalo k dispozici auto, které svými parametry i výbavou vzbuzuje opravdu respekt. Čtyřlitrová Audi A8 už odhalila řadu přestupků.
-
Nový most s rozpětím 75 metrů spojil znovu oba břehy Orlice ve Svinarech. Už slouží veřejnosti
Motoristům začal sloužit most přes Orlici, který nahradil původní Most plukovníka Šrámka starý 111 let. Jeho nástupce umožní díky dvěma jízdním pruhům plynulejší dopravu.
-
Na silnici mezi Jičínem a Hradcem Králové vás čeká komplikace. Opravit se musí most u Hořic
Na komplikaci se musí připravit ti, kteří pojedou po silnici I/35 mezi Hradcem Králové a Jičínem. Od dubna tam silničáři začnou opravovat most u Hořic.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
PRŮZKUM: Velikonoce jsou pro Čechy hlavně symbolem jara. Tradice se nejvíce dodržují v Praze
-
Princ temnoty, Putinův muž pro Ukrajinu. Kdo je politik a oligarcha, na kterého Česko uvalilo sankce?
-
Pastoral Brothers: Význam Velikonoc je o naději v beznaději. I když přijde to nejhorší, život pokračuje
-
‚Vidíme jenom špičku, problém je mnohem větší.‘ Systém upozorní na lékárny podezřelé z vývozu léků