Reklamovat můžeme i nepovedený účes

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy u kadeřníka, služby, účes, vlasy
0:00
/
0:00

Spokojenost s účesem je velmi subjektivní záležitost. Přesto můžeme i kadeřnické služby reklamovat. Reklamace tohoto typu ovšem má svá pravidla. Přiblížil nám je Lukáš Zelený z časopisu dTest.

Je vůbec reklamace kadeřnických služeb přesně vymezena zákonem? Jaká jsou její pravidla a lhůty?

„Kadeřnické služby rozhodně nejsou vymezeny přímo zákonem. Cílem zákonů ani není, aby přesně upravovaly každou jednotlivou situaci lidského života.

Kadeřnické služby tedy můžeme podřadit pod smlouvy o dílo. Na základě této smlouvy je kadeřník povinen postupovat řádně a v souladu s pokyny a požadavky zákazníka. Právě za to zákazník platí.“

Co když dojde k závažnější mu poškození, například když někomu vypadají vlasy? Dá se to brát jako poškození zdraví? Jak postupovat, když už kadeřník nemůže napravit, co způsobil?

„V případě vážného poškození, jako je vypadávání vlasů nebo poškození pokožky lze po kadeřníkovi žádat mimo jiné náhradu škody na zdraví. Vždy však záleží na druhu a rozsahu poškození. Pokud by se zákazník s kadeřníkem na částce náhrady škody nedohodl, musel by rozhodovat soud.“

Jenže když od okamžiku poškození vlasů uplyne i několik měsíců, těžko se poté předkládají důkazy. S čím pak odborníci pracují?

„V případě vadného účesu je dokazování vždy obtížné – už třeba z toho důvodu, že vlasy rostou. Je třeba aktuální stav hned po ostříhání neprodleně zdokumentovat, například nafotit. Vyhledat soudního znalce, při poškození zdraví vyhledat lékaře. Soud pak vychází z tohoto znaleckého posudku nebo z lékařské zprávy i z ostatních důkazů.“

Máte nějakou radu, jak nespokojenost s prací kadeřníka úspěšně řešit nebo jak takovému problému předejít?

„Doporučil bych už v průběhu stříhání sledovat, zda kadeřník postupuje podle požadavků a pokynů zákazníka, a to i v souladu se smlouvou, za kterou na konci úkonu zaplatíme.

Na nedostatky je nejen vhodné, ale dokonce nutné ihned upozornit a dožadovat se nápravy. Ještě předtím, než za službu zaplatíme, bychom se vždy měli pořádně podívat, jestli je všechno podle našich představ a jestli to odpovídá našim požadavkům.“

autor: jht
Spustit audio