Ředitel ŘSD o stavu českých mostů: Historicky se děly věci, které nebyly v pořádku, poučili jsme se

V jakém stavu jsou silniční a dálniční mosty v Česku? Inspektoři Nejvyššího kontrolního úřadu tvrdí, že u nás péče o silniční a dálniční mosty nefunguje. „Evidujeme pouze čtyři mosty v nejhorším stavu, tedy určených k demolici, v současnosti už je opravujeme,“ oponuje Radek Mátl, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic, ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.

Čtěte také

Nejvyšší kontrolní úřad má ale na stav českých silničních a dálničních mostů jiný názor. Podle jeho zjištění je v havarijním stavu až 500 mostů, které vlastní stát, stát prý navíc podle zprávy NKÚ nemá o stavu mostů přehled.

„S tím nemohu souhlasit,“ namítá Radek Mátl. „Ano, když se podíváme na finanční prostředky a počet běžných prohlídek třeba v roce 2014, vidíme, že prohlídek probíhalo málo. V roce 2018 a 2019 jsme ale dokázali prohlédnout všechny mosty v naší správě."

Časovaná bomba jsou mosty ve správě obcí, obce nemají finanční prostředky na včasné opravy.
Radek Mátl

„Historicky se děly věci, které nebyly v pořádku, kontroly neproběhly, jak měly. V posledních letech se z toho poučujeme, obrovské množství finančních prostředků jde do diagnostiky. A narůstají i prostředky na samotné opravy. V současné době už závěry NKÚ neplatí. Víme, v jakém stavu máme dálniční a silniční mosty, a jsme schopní je opravovat.“

Z jakého důvodu tedy ministr dopravy oznámil, že chce nechat provést audit hospodaření mostů a založit komisi, která bude řešit financování jejich oprav? Poslechněte si celý rozhovor.

autoři: Vladimír Kroc , als
Spustit audio

Související