Rada se zabývá obsahem vysílání, interní pokyny jsou zodpovědnost televize, říká předseda RRTV Ivan Krejčí

02978148_56.jpeg

Podle tajné nahrávky z redakční porady televize Prima instruovalo vedení své reportéry, aby informovali o uprchlících jako o hrozbě. Jde o porušení zákona? Jak se ke kauze staví Rada pro rozhlasové a televizní vysílání?

„Rada se zabývá pouze obsahem vysílání, jeho monitoringem, vyhodnocováním mediálních obsahů, ale nemůže zasahovat do vnitřních záležitostí televize, protože každý provozovatel vysílá svobodně a na vlastní zodpovědnost a samozřejmě by se měl řídit zákonem,“ komentuje věc předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) Ivan Krejčí.

Shrnuje situaci tak, že RRTV nemá kompetenci postihnout televizi za interní pokyny. Řízení, které by případně vedlo k odebrání licence televizi, je dlouhé – došlo by k němu podle Ivana Krejčího v řádu roku.

„Nejdříve musíme na daný přestupek upozornit, protože nemůžeme přikročit ke správnímu řízení, které dává pokuty, bez předchozího upozornění.“ Následuje vyhodnocování v daných lhůtách. Za skutek se může dát pokuta, pokud se opakuje tak další a pak by se teprve při opakovaném závažném porušení zákona zahájilo řízení o odebrání licence.


Interní pokyny, které si každá televize dává, jsou její zodpovědnost, ale my monitorujeme ten obsah a pokud se v tom obsahu něco objeví, tak to samozřejmě potom postihujeme podle zákona. IVAN KREJČÍ

Ivan Krejčí se také ohradil k vůči tomu, že televize Prima interpretovala analýzu RRTV z 15. 12. 2015 ve svůj prospěch. „Konstatovali jsme, že nedošlo k porušení zákona, ne že vysílání bylo objektivní a vyvážené. Právě tam jsme identifikovali ty tendence, které se nám zdály, že jsou problematické. Myslím si, že ta zpráva nevyznívá jako obhajoba Primy.“

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.