Předseda Dětí Země o modernizaci D1: Chceme naučit úředníky dodržovat zákony

Dopravní peklo na dálnici D1 by se mohlo prodloužit i o rok. Organizace Děti Země podala rozklady vůči dvěma úsekům modernizované komunikace. Je důležitější správnost postupu při rekonstrukci, nebo rychlost její opravy? Ptal se moderátor Martin Veselovský předsedy Dětí Země Miroslava Patrika.

„V případě dálnice D1 platí obě věci. Dá se skloubit rychlost se zákonností,“ domnívá se Miroslav Patrik. Současně zdůrazňuje možnost modernizace jinou metodou, která by umožnila dokončit stavební práce rychleji a levněji. „Před námi je modernizace 17 úseků. U poloviny z nich se může použít jiná metoda,“ upřesňuje.

Čtěte také

Modernizaci D1 však předcházela odborná debata a studie 39 expertů. „Chyběla mi veřejná diskuze. Ta proběhla mezi odborníky, které si však najímá Ředitelství silnic a dálnic,“ zdůrazňuje.

„Chceme přinutit investora, kterým je stát, aby jednal profesionálně. Musí vědět, jaké doklady potřebuje. Nesmí tvrdit, že je modernizace levná, když není,“ vysvětluje Miroslav Patrik z Dětí Země s tím, že pokud správní řízení netrvá dva měsíce, ale šest, je tu problém na straně Ředitelství silnic a dálnic a ministerstva dopravy. „Předpokládám, že úředníci vědí, jak se podává stavební povolení,“ dodává.

Celý rozhovor si kdykoliv poslechněte v našem iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: mav , šše
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Historická detektivka z doby, kdy byl hrad Zlenice novostavbou. Radovan Šimáček jako průkopník žánru časově předběhl i Agathu Christie!

Vladimír Kroc, moderátor

Zločin na Zlenicích hradě

Zločin na Zlenicích hradě

Koupit

Šlechtici, kteří se sešli na Zlenicích, aby urovnali spory vzniklé za vlády Jana Lucemburského, se nepohodnou. Poté, co je jejich hostitel, pan Oldřich ze Zlenic, rafinovaně zavražděn, tudíž padá podezření na každého z nich. Neunikne mu ani syn zlenického pána Jan, jemuž nezbývá než doufat, že jeho přítel Petr Ptáček celou záhadu rozluští...