Povinné ručení v Česku zdražuje. Proděláváme, brání se pojišťovny

10. leden 2018
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy 03059044.jpeg

Za povinné ručení si řidiči připlatí, v některých případech až desítky procent. Největší rozdíl poznají rizikové skupiny řidičů, tedy mladí lidé nebo šoféři, kteří často bourají. Za vyšší cenou stojí podle pojišťoven rostoucí náklady na pojistná plnění.

Za povinné ručení platila paní Irena z Prahy zhruba tři a půl tisíce korun ročně. Přestože nepatří mezi rizikové řidiče, pojišťovna jí povinné ručení navýšila o stovky korun.

Irena si proto našla vhodnější nabídku a do své stávající pojišťovny poslala výpověď smlouvy. Přechodem k jiné společnosti ušetřila, a to i v porovnání s původním pojistným.

Čtěte také

Připlatí si rizikoví i nezkušení řidiči

Dopisy upozorňující na vyšší cenu dostala do schránky už řada klientů. Mluvčí společnosti Kooperativa Milan Káňa zdražení zdůvodňuje tím, že pojišťovny mnohdy za škody vyplatí víc, než vyberou na pojistném.

Zelená vlna: Známe lepší cestu – Volejte 800 553 553

Výrazněji si na povinném ručení připlatí i majitelé tahačů, autobusů nebo taky aktéři nehod a mladí šoféři, kteří zatím nemají s řízením dostatek zkušeností.

„Typicky jde o řidiče zhruba do třiceti let. Rozdíl v ceně povinného ručení proti ‚slušným‘ řidičům může být i v desítkách procent,“ doplňuje mluvčí pojišťovny Generali Jan Marek.

Čtěte také

Při tvorbě ceny u povinného ručení pojišťovny zohledňují hned několik faktorů. „Jsou mezi nimi například obsah vozu, palivo, bydliště klienta nebo jeho věk,“ vysvětluje mluvčí pojišťovny Uniqa Eva Svobodová.

Počet uzavřených pojistek v Česku roste. Povinné ručení má v současnosti skoro osm milionů vozidel.

autor: zus
Spustit audio