POSLECHNĚTE SI: Odvrácená strana divadelního lesku a slávy. Čím musí herec projít, než stane před diváky?

31. srpen 2015
Příběhy Radiožurnálu

Herecká profese je pro showbyznysem nepoznamenané pozorovatele zvláštním způsobem vzrušující. Jen letmý přehled titulních stránek časopisů a serverů nejen bulvárních ukazuje, jak chutný se zdá herecký chlebíček těm, kdo jej nikdy neokusili. Jak to ale vypadá ve skutečnosti?

Po dobu 3 měsíců sledují Příběhy Radiožurnálu Lukáše Příkazkého a jeho studium titulní role v divadelní hře Kašpar Hauser.

Co pomáhá při biflování textu? Jak může bystrý třicátník zahrát mentálně zaostalého 17letého chlapce? A hlavně: jak v pár desítkách minut předvést léta zrání postavy? Odpovědi nalézáme přímo „na place“ spolu s hercem Lukášem Příkazkým, režisérkou Natálií Deákovou a dalšími kolegy ze souboru pražského Divadla Na Vinohradech.

Chce hrát pro lidi, kteří nebudou kafrat


Inscenaci z pera současného dramatika a teatrologa Jana Vedrala uvádí pražské Divadlo na Vinohradech od 11. září 2015.

Bez příkras a patosu mluví Lukáš nejen o principech divadelního herectví, ale také o svých ambicích před kamerou i vztahu k divákům, kteří jej naštvou, když „kafrají“ neboli nahlas a sveřepě vyžadují od divadelních tvůrců plnění svých subjektivních a někdy úzkoprsých estetických norem.

Kašpar Hauser je dosud největší role Lukášovy divadelní kariéry, ale zároveň labutí písní aktuálního angažmá. Po sedmi letech na prknech, i úspěšných seriálových a filmových rolích, mezi kterými se vyjímá princ ze Sedmera krkavců, by se chtěl Lukáš víc věnovat právě natáčení. Už teď začíná pracovat na jedné z hlavních rolí v novince České televize seriálu Rapl.

autor: Ivan Studený
Spustit audio