Pokud chceme mít na školách povinnou matematiku, musíme ji umět učit, říká Ondřej Šteffl

„Známkování v českých školách vůbec nevypovídá o tom, co dítě umí, nebo neumí,“ říká Ondřej Šteffl, ředitel společnosti Scio, která se zaměřuje na moderní formu vzdělávání. Důležitější podle něj je, zda děti chodí do školy rády nebo co je tam potkalo nového. „Každé čtvrté dítě se ve škole bojí zeptat, když něčemu nerozumí,“ říká. A jeho slova potvrzují doposud nejhorší výsledky státních maturit. Proč tomu tak je? To nastínil v rozhovoru s Helenou Šulcovu.

Proč byly děti u maturit špatné v matematice? „Školy po nich chtějí to, co nikdy nebudou potřebovat. V životě jsou potřebné grafy, trojčlenka, umět si spočítat honoráře. My po dětech chceme logaritmické rovnice,“ nastiňuje a dodává, že české školy dětem v podstatě nepomáhají.

Čtěte také

„Téměř všechny země světa, které mají neúspěšné studenty, se to snaží napravit. Ale my je naopak vyřazujeme,“ vysvětluje s tím, že školám by dal větší možnost, aby si organizovaly maturity samy.

Radí také rodičům, aby nespoléhali jen na školu, vzdělání totiž probíhá i jinde. „Nedokážeme vzbudit zájem dětí o učení, sledují něco jiného, než čeho se jim ve škole dostává,“ vysvětluje Ondřej Šteffl s tím, že zná případy, kdy rodiče posílají děti do školy na dva dny.

Proč děti škola nebaví? Na to odpovídal ředitel společnosti Scio Ondřej Šteffl

„Čím dál víc roste zájem po týmové spolupráci nebo týmových vztazích, to však škola obecně nepodporuje. Odtrhla se od reálného života,“ vysvětluje.

Jak nejlépe vybrat správnou školu? Proč děti o školu nejeví zájem? A jak je to se stáními maturitami? I to jste mohli slyšet mezi 10. a 11. hodinou ve Dvaceti minutách Radiožurnálu.

Záznam celého rozhovoru si kdykoliv poslechněte v iRadiu nebo kliknutím na odkaz přímo v tomto článku.

autoři: heš , prh
Spustit audio