Pokouším se pojmenovat zapomenutý vztah Kaplického s Jiřičnou skrze jejich domy, popisuje režisér Tuka
„U scénáristického psaní je nejdřív příběh, pak až dohledávání fakt. Protože ta fakta ti příběh nepostaví,“ vysvětluje Josef Tuka přípravu filmu Architektonické sny. Z čeho čerpá při odmítavém postoji Evy Jiřičné? „Architekt by měl být zároveň dobrým psychologem, aby klientovi postavil dům, kde se cítí co nejlíp. A teď je tahle rovnice obrácená, že my sledujeme architektonickou dvojici, kterak navrhuje svá vlastní místa k bydlení, a tím nahlížíme do jejich charakteru,“ líčí.
Související
-
Jiřičná na Experimentu Speciál: Musíme se začít omezovat, jinak tohle město zničíme
Co podle Evy Jiřičné brání architektonickému rozvoji Prahy? A jaké budou materiály budoucnosti? Eva Jiřičná si v pondělním Experimentu Speciál povídala s Hankou Shánělovou
-
Třeštíková: Dokumenty točím díky Formanovu Konkurzu. Všechno mé počínání je sázka na nejistotu
Na jakých základech skládala Helena Třeštíková životopis Forman vs. Forman? „Byť tam byly věci, které jsem věděla, objevily se znovu a jinak,“ líčí Antonie Formanová.
-
Žádná pravda nesmí stát v cestě dobré historce, zdůrazňuje scenárista Kolečko
„Důležitá je rešerše, a pak stvořit příběh,“ říká scenárista Petr Kolečko, podle kterého se skutečné události dramatickému tvaru vzpírají.
Více o tématu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.