Počítačové hry v hlavní roli. Kreativní centrum v Nottinghamu vyvrací předsudky o videohrách

Z úspěšného festivalu GameCity se zrodil první kulturní prostor na světě, kde jsou v hlavní roli počítačové hry a videohry
Z úspěšného festivalu GameCity se zrodil první kulturní prostor na světě, kde jsou v hlavní roli počítačové hry a videohry
Z dospělých se tam stávají děti a z dětí dospělí. Nečekaně blízko k sobě mají lidé všech generací a sociálních vrstev ve zbrusu novém kreativním prostoru v anglickém Nottinghamu. Je to interaktivní muzeum a rozverná herna v jednom. Autoři mluví o celosvětově prvním kreativním prostoru, kde jsou v hlavní roli počítačové hry a videohry. Nová atrakce zcela pohltila i našeho zpravodaje Jiřího Hoška, který tvrdí, že snad jediné místo, kde nenajdete joystick, jsou toalety…

Zběsilé mačkaní tlačítek, místy přímo bušení, je možná nejcharakterističtějším zvukem, který se line rozlehlými prostorami čtyřpatrové budovy v kdysi industriální části Nottinghamu. Tedy města, které je díky festivalu GameCity i vývoji videoher dlouhodobě v povědomí britské počítačové komunity.

„Jde nám o jedinou věc, a sice o nacházení nových způsobů, jak si spolu lidé můžou hrát. Je to zčásti výstava, současně herna, trochu muzeum a galerie. Je to atrakce pro všechny věkové kategorie. Je to první kulturní prostor tohoto typu na světě vůbec, který se zrodil z místního úspěšného festivalu GameCity,“ říká Laura Browneová, marketingová manažerka nové atrakce, která už stačila vzbudit mimořádnou pozornost.

Z úspěšného festivalu GameCity se zrodil první kulturní prostor na světě, kde jsou v hlavní roli počítačové hry a videohry

Před pár dny už taky hostila debatu o tom, kolik času by hraním počítačových her měly děti v současné době trávit.

„Počítačové hry a videohry jsou součástí naší kultury, ať se nám to líbí, nebo ne. Mladá generace dnes vyrůstá v prostředí moderních technologií, které pomáhají definovat jejich sociální interakce. To prostě nemůžeme ignorovat. Naše centrum tenhle fakt oslavuje coby kulturní činnost.“


Základní vstupné do světa her stojí 8,50 libry. Děti platí o dvě libry méně. Za dva týdny od otevření prostoru, který se i podle místní radnice může stát hlavní městskou atrakcí, už National Videogame Arcade získala 250 stálých členů.
Internetové stránky: GameCity.org

Lidé netuší, co hraní videoher vlastně obnáší

Kromě pípajících atrakcí různého stupně obtížnosti, na vás čeká velmi příjemný, odborně zdatný a přitom nevtíravý personál. Třeba Hannah, která šéfuje sekci, kde se dají natrénovat všechny možné počítačové skoky.

„Je pro mě vždycky překvapením, kolik lidí vlastně netuší, co hraní her obnáší. Mají určité předsudky, ale pak přijdou k nám a zjistí, že jde vlastně o něco jiného, že většina her nejsou agresivní střílečky. Máme tu velmi širokou nabídku a taky vyprávíme historii her, které třeba dospělí kdysi milovali."

Z úspěšného festivalu GameCity se zrodil první kulturní prostor na světě, kde jsou v hlavní roli počítačové hry a videohry