Pivovary oslovují pijáky různě. „Originální příběh je nejlepší,“ říká Pavel Maurer
Jsem přesvědčen, že naše země je bezkonkurenční pivní super velmocí. A to jak ve spotřebě piva, jeho vynikající kvalitě, tak i v neuvěřitelném počtu asi 350 velkých, středních a malých pivovarů. Nicméně si myslím, že i tak se můžeme poučit z toho, co dělají jiní.
Nedávno jsem koupil v jakémsi vesnickém supermarketu v Jižním Tyrolsku dvě piva, která mne zaujala svými názvy. Jedno se jmenuje Mrtvý poník neboli Dead Pony, druhé Punk IPA, tedy pankáčská IPA.
Ne snad, že bych se úplně odvázal z chuťového zážitku. My Češi jsme v hodnocení piva velmi nároční. Ale já se s vámi chci podělit o to, co bylo na lahvích napsáno, jakožto propagační text: „Naše vlajková loď Punk IPA (silně chmelená) je apokalyptické pivo. Je rozerváno novosvětským chmelem a nabízí devastující exploze vůní. Téměř kalašnikovské nárazy karamelu, aromata tropického ovoce, grapefruitu, ananasu a liči předcházejí hořkému konci závěrečné dochutě.“
Pak je na lahvi ještě pár extravagantních výkřiků, například: „Napijte se, připojte se k naší křížové výpravě a změňte svět! Pozvedněte pohár na počest revoluce! Chceme změnu, jsme pankáči!“ A na konci etikety je malá, ale velmi milá informace: „Toto je láhev piva. Není to žádný leták! Navštivte naši webovou stránku a dozvíte se víc.“
To má samozřejmě ryze komerční charakter a nejde o nic jiného, než se trochu vloudit do přízně pijáka piva a pak jej nenápadně nasměrovat do náruče svým obchodů.
Co nejméně konzervantů
Já znovu zdůrazňuji, že mne to kalašnikovské a pankáčské pití nijak zvlášť neokouzlilo svoji chutí, ale myslím, že je moc hezké, když má nějaká potravina nebo surovina vlastní, originální příběh a dokáže se přesně zaměřit na cílovou skupinu.
Hodně našich domácích pivních producentů se holedbá především svou dlouhou tradicí, nebo specifickým a tajným způsobem výroby. Také ve svých reklamách často brnká na strunu chlapáctví, kamarádství a že pivo sbližuje lidi.
Já mám rád příběhy, ale úplně nejradši jsem, když je pivo kvalitní, dobře ošetřeno a má v sobě co nejvíce života a co nejméně konzervantů. Takový nápoj, když navíc přichází ještě s dobrou historkou, potěší dvakrát. Zvláště v těchto krásných dnech, kdy se otevírají zahrádky a všude je plno slunce, jak v pivních sklenkách, tak i nad našimi hlavami.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rusko chce buď uzavřít mír za svých podmínek, nebo docílit toho, aby se z jednání stáhl Trump, říká Bříza
-
Hokejisté Brna zvítězili v pátém finále na ledě Pardubic 4:2. Kometa sérii vede a je krok od titulu
-
ONLINE: Střela z ruského útoku na Kyjev měla podle Zelenského díly i z USA. Vyšetřování pokračuje
-
Řez na ministerstvech a Úřadu vlády. Padli čtyři státní tajemníci, půlka z nich neobstála v konkurzu