Petr Zuska: Klasika z Baletu Národního divadla nezmizela
Umělecký šéf Baletu Národního divadla Petr Zuska se v poslední době nenudí. Kromě toho, že je novopečeným otcem, je také choreografem baletního představení Stabat Mater, jedné z části České baletní symfonie II. Ta měla premiéru 17. a 18. dubna.
„Když se na sebe podívám do zrcadla, cítím se o 10 let starší,“ tvrdí Petr Zuska po dvou premiérách. Každá z nich byla spojena se stresem. A přestože při poslechu Stabat Mater ho už nemrazí v zádech, stále si uvědomuje unikátnost tohoto díla Antonína Dvořáka.
„Tématem Stabat Mater je lítost nad ukřižovaným Ježíšem. Tento spirituální kontext se potkal s bolestným zážitkem,“ připomíná Petr Zuska osud známého hudebního skladatele, který se musel vyrovnat se smrtí svých dětí.
Petr Zuska donedávna tančil, v lednu se však s baletní kariérou rozloučil. „Vystupoval jsem čím dál méně, ale říkal jsem si, že musím udělat řez,“ zamýšlí se a uznává, že sloučit profese šéfa Baletu Národního divadla, choreografa a tanečníka lze jen obtížně.
Jak Národní divadlo připravuje baletní představení pro děti? A jak Petr Zuska reaguje na výtky, podle kterých vede Balet Národního divadla příliš moderně? I na to se ptala moderátorka Patricie Strouhalová.
Audio záznam rozhovoru si můžete poslechnout kliknutím na odkaz přímo v tomto článku a také v iRadiu.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka